Bu araştırmanın amacı, İngilizce lisans yerleştirme sınavının ve çeşitli değişkenlerin öğrencilerin dört temel dil becerisine etkisini tespit etmektir. Nicel araştırma yöntemlerinden yordayıcı korelasyonel araştırma deseni temel alınarak hazırlanan araştırmanın çalışma grubu, Türkiye’nin güneyindeki bir devlet üniversitesinin İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalına yeni kayıt yaptıran ya da hâlihazırda bu bölümde okuyan 81 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak dört temel dil becerisini ölçen ve araştırma kapsamında geliştirilen İngilizce Yeterlilik Testi (İYT) ve öğrencilerin LYS-5 puanları kullanılmıştır. İngilizce Yeterlilik Testinin güvenirlik ve geçerlik analizleri klasik test teorisi ve madde tepki teorisi veri analiz yazılımı olan jMetrik ile yapılmış, ilgili testin madde güçlük ve ayırt edicilik değerleri ile KR-21 güvenirlik katsayısı hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, ilgili testin güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı olduğu sonucuna varılmıştır. Katılımcıların bu testten aldıkları puanlar ile İngilizce lisans yerleştirme sınavından aldıkları puanların basit doğrusal regresyon, çoklu regresyon analizleri ve karşılaştırma istatistikleri kullanılarak analiz edilmesi sonucunda araştırma bulguları elde edilmiştir. Buna göre, öğrencilerin İngilizce lisans yerleştirme sınavındaki puanlarının İngilizce Yeterlilik Testinden (İYT) aldıkları toplam puanların ve okuma testinde puanlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu; dinleme, yazma ve konuşma testindeki aldıkları puanları anlamlı bir şekilde yordamadığı belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca İngilizce hazırlık eğitimi alan öğrencilerin konuşma ve dinleme testindeki puanlarının hazırlık eğitimi almamış öğrencilerden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre yapılan karşılaştırma sonucunda, erkek öğrencilerin İngilizce Yeterlilik Testinin genelinde ve okuma testinde kadın öğrencilere kıyasla daha yüksek puanlar aldığı saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına paralel olarak bazı önerilerde bulunulmuştur. Buna göre, dil eğitimi alanında öğrenim görecek öğrencilerin hedef dile ait becerilerinin tam anlamıyla ölçülebilmesi için dört temel dil becerisini başarılı bir şekilde ölçen bir sınava ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla hâlihazırda uygulamada olan Yabancı Dil Testinin (YDT) içeriği çok boyutlu ölçme yapabilecek şekilde genişletilebilir ve teste farklı dil becerilerini ölçen sorular eklenebilir. Geçiş sürecini kolaylaştırmak ve alt yapıyı hazırlamak amacıyla dil becerileri aşamalı olarak teste eklenebilir ya da birden fazla beceriyi ölçen çok boyutlu soru türlerinden yararlanılabilir.
Lisans yerleştirme sınavı Yabancı dil testi Ölçme ve değerlendirme Üniversite sınavı Dil becerileri
This study compares students' foreign language proficiency according to several criteria and the role of the English Admission Test (EAT). The predictive correlational research design, one of the quantitative research methods, was used in this study. The study group consisted of 81 undergraduate students studying in the English Language Teaching Department of a state university in southern Turkey. The English Proficiency Test (TELP) developed by the researchers and the EAT scores were used as data collection tools. The validity and reliability analyses of the test were conducted using jMetrik, a data analysis software for classical test theory and item response theory, and the item difficulty and discrimination values, as well as the KR-21 reliability coefficients, were calculated. In line with the findings, it was concluded that the relevant test is a reliable and valid measurement tool. According to the findings, the English Admission Test scores predicted students' total TELP and reading test scores but not their listening, writing, or speaking scores. Besides, the students who received the English preparatory training performed better on the speaking and listening tests than those who did not. Finally, male students outperformed female students on both the total of English Proficiency Test and the reading test but not on other tests. In parallel with the results of the research, some suggestions were put forth. Accordingly, a test that successfully measures four basic language skills is needed in order to fully measure the target language skills of the students who will study in the field of language education. For this purpose, the content of the Foreign Language Test (YDT), which is currently in use, can be expanded to make multidimensional measurement and questions measuring different language skills can be added to the test. In order to facilitate the transition process and prepare the infrastructure, language skills can be added to the test gradually or multidimensional question types that measure more than one skill can be used.
University admission test Foreign language test Measurement and evaluation University Exam Language skills
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 4 |