Bu çalışma, İlkokul 4. Sınıflarda okutulmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 28.05.2018 tarih ve 78 kurul kararıyla 2018-2019 yılından itibaren 5 (beş) yıl süreyle ders kitabı olarak kabul edilen Barış Pınarbaşı’nın yazdığı, Ankara-2019 baskılı Tutku yayıncılıkça yayınlanan kitabı ele almaktadır. Çalışmamız sözü edilen ders kitabını görsel tasarım, içerik, dil ve anlatım ile eğitsel tasarımı oluşturan kazanımlar, öğretme-öğrenme süreci açısından değerlendirmektedir. Bir inancın öğrenilmesi, benimsenmesi ve birey tarafından yaşama geçirilmesinde öncelik, inanmanın iknaya dayalı olmasına bağlıdır. Bu ise ancak düzenli, sistematik ve bireyin gelişimine uygun bir eğitim yürütmekle mümkün olabilir. Bu durum, bireyin gelişim evrelerini bilmeyi, öğretim materyalini ona uygun bir biçimde düzenlemeyi zorunlu kılmaktadır. Eğitim ve öğretimden beklenen hedef ve kazanımların gerçekleşmesi de buna bağlıdır.
Elde edilen bulgulara göre 4. Sınıf DKAB ders kitabının tasarımında; tu-tarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu, yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı gibi faktörlerin yeterince dikkate alınmadığı görülmüştür. Ders Kitabının dil ve anlatım yönünden öğrencinin bireysel öğrenmesine katkı sağlayacak yeterliliği konusunda sorunlu olduğu anlaşılmıştır. Ders kitabında sınıf düzeyine uygun olmayan bazı zorlayıcı metinler de yer almıştır. 4. sınıfta yoğun olarak bilgi verici metinlerin verilmesi, öğrencilerin okuduklarını anlama performansı, öğrencinin akademik başarısında kritik bir role sahiptir. Bu nedenle incelediğimiz ders kitabı hedef yaş için okuduğunu anlama, bir metnin ana fikrini belirleme, bilgiler arasında ilişki kurabilme yeterliğine sahip olabilme seviyesiyle kısmen uyumludur.
This study is to evaluate the book written by Barış Pınarbaşı published in Ankara-2019 by Tutku publishing, which was accepted as a textbook for a period of 5 (five) years from 2018-2019 with the decision of the Board of Education dated on 28.05.2018 by the Ministry of National Education, to be taught in the 4th grades of Primary School, in terms of the its content design, teaching-learning process, visual design, language and expression. The priority in learning, embracing and implementing a belief depends on persuasion. This is only possible by conducting a regular, systematic and appropriate education for the individual. This situation makes it obligatory to know the development stages of the individual and to prepare the teaching material accordingly. The achievement of the goals and learning outcome expected from education and training depends on this.
According to the findings, factors such as consistency, page layout, visual materials, font type, font size, font style and use of highlighting tools were not considered enough in the design of the 4th Class Religious Culture and Moral Knowledge textbook. It is understood that the textbook is not sufficient in terms of language and expression, which also does not contribute to the students’ self-directed learning. It is observed that there are some compelling texts which is not suitable for the target group. Providing large amounts of information in the 4th grade, comprehension level of the students has a critical role in the academic success of the student. Therefore, the textbook we examine is partially compatible with the level of reading comprehension for the target age, determining the main idea of a text, and having the ability to relate information.
Education Primary School Religious Culture and Moral Knowledge Textbook Religious Education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | April 2, 2020 |
Acceptance Date | May 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |