Research Article
BibTex RIS Cite

The Impact of Smart Technologies on International Trade Issues: A Research in the Automotive Industry

Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 27 - 42, 30.04.2024

Abstract

Enterprises in international trade face various problems such as geographical distances in different countries, cultural differences, language barriers, customs legislation, and logistical challenges. The use of smart technologies can provide significant opportunities for businesses to solve these problems. The impact of smart technology on international trade processes is a significant issue that requires further research. In this study, it is aimed to investigate the effect of smart technology use on the problems faced by businesses in international trade. In this study, which was carried out in a quantitative research design, by using the survey technique, feedback was obtained from 218 employees determined by simple random method from 15 different enterprises that produce automotive spare parts in Konya organized industrial zones and are currently engaged in international trade. Data were analyzed by employing descriptive statistics, explanatory factor analysis, confirmatory factor analysis, and structural equation modeling path analysis technique. The findings of the analysis revealed that smart technologies have an impact on solving the problems encountered in international trade.

References

  • Achar, S. (2019). Early Consequences Regarding the Impact of Artificial Intelligence on International Trade. American Journal of Trade and Policy, 6(3), 119-126.
  • Adıgüzel, S. (2022). Türkiye’de ve dünyada uluslararası ticaret açısından küresel değer zinciri. H. Bardakçı (Ed.), Uluslararası Ticaret ve Sosyal Bilimlerde Güncel Çalışmalar: Bilge Yayınevi.
  • Aktaş, G. (2018). Akıllı sınır yaklaşımı çerçevesinde blok zinciri teknolojisinin gümrük işlemlerinde potansiyel kullanım alanları. Gümrük ve Ticaret Dergisi(14), 18-31.
  • Aydın, A. C. ve Süygün, M. S. (2021). Küçük ve orta ölçekli işletmelerin ihracat sorunları: Mersin ilinde bir uygulama. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(4), 1411-1430.
  • Bhati, A., Hansen, M. ve Chan, C. M. (2017). Energy conservation through smart homes in a smart city: A lesson for Singapore households. Energy Policy, 104, 230-239.
  • Boşgelmez, G. ve Çengel, Ö. (2023). Uluslararası Ticaretin Teknolojik Dizaynı: Uluslararası Dijital Tedarik Zinciri Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 14(39), 912-929.
  • Chakrabarty, S. ve Nag, B. (2014). Perceptions of international trade barriers: Empirical study of small apparel firms. International Journal of Marketing and Technology, 4(1), 77 101.
  • Cora, Ç. R. ve Yolcu, İ. U. (2022). Dijitalleşmenin dış ticaret üzerine etkisi ve kağıtsız dış ticaret. Atlas Journal, 8(47), 2597-2610.
  • Cura, F. (2022). KOBİ'lerin Uluslararasılaşma Sürecinde Karşılaştığı Engeller. O. Öcal ve V. Han (Ed.), Dış Ticarette Güncel Tartışmalar (s. 117-135). Konya: Çizgi Yayınevi.
  • Çetin, S., Köse, M. S., Topçu, Y. E. ve Karlı, H. (2021). KOBİ’lerin İhracat Engelleri: Bartın İli Örneği. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(23), 207 231.
  • Çetinkaya, B. Ö. ve Tunç, H. (2018). Kobilerde Dış Ticaret Sorunları: Antalya İli Örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2), 381-398.
  • Çolak, O. ve Karakan, H. İ. (2021). Akıllı otel uygulamaları ve bu uygulamalar hakkında yönetici görüşleri: gaziantep ili örneği Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(42), 168-184.
  • De Vass, T., Shee, H. ve Miah, S. J. (2018). The effect of “Internet of Things” on supply chain integration and performance: An organisational capability perspective. Australasian Journal of Information Systems, 22.
  • Durmaz, S. (2009). Dış Ticarette Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Uluslararası İşletmecilik Bilim Dalı, İstanbul.
  • Elibol, E. (2022). İsletmelerin uluslararası ticarette yaşadıkları lojistik sorunlar: Gıda sektöründe faaliyet göstere işletmelere yönelik nitel bir çalışma. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Bilim Enstitüsü Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı Sosyal Bilimler Bilim Dalı, Karaman.
  • Gedik, T. ve Öztürk, Ö. (2021). Dış Ticarette Yaşanan Sorunların Batı Karadeniz Bölgesi Orman Ürünleri Sanayisinde Analizi. Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 23(2), 571-578.
  • Golant, S. M. (2017). A theoretical model to explain the smart technology adoption behaviors of elder consumers (Elderadopt). Journal of Aging Studies, 42, 56-73.
  • Gündüz, M. A. (2022). Dış Ticarette Pazarlama Sorunları. O. Öcal ve V. Han (Ed.), Dış Ticarette Güncel Tartışmalar (s. 137-150). Konya: Çizgi Yayınevi.
  • Güngör, M. (2013). Bilgi çağında insan kaynakları yönetimine bakış: İşletmelerde yetenek yönetimi ve çalışan performansı üzerine bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Felsefe-Yöntem Analiz). Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Gürce, M. Y. (2021). Uluslararası Pazarlarda Tarife Dışı Engeller. Aurum Journal of Social Sciences, 6(1), 79-90.
  • Han, D., Hou, H., Wu, H. ve Lai, J. H. (2021). Modelling tourists’ acceptance of hotel experience-enhancement Smart technologies. Sustainability, 13(8), 4462.
  • İslambay, T. (2018). Küçük ve orta ölçekli işletmelerin ihracat sorunları: Konya imalat sektöründe bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Jiang, F., Wang, L., Li, J.-X. ve Liu, J. (2022). How Smart Technology Affects the Well-Being and Supportive Learning Performance of Logistics Employees? Frontiers in Psychology, 12. DOI: 10.3389/fpsyg.2021.768440.
  • Kalender, S. (2013). İşletmelerin uluslararası pazarlara girişte karşılaştıkları engellerin ihracat performansı üzerindeki etkilerinin belirlenmesine yönelik dış ticaret sermaye şirketleri üzerine bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Karadavut, T. (2021). Bağımsız korelasyon katsayıları için hipotez testleri: SPSS ve Microsoft Excel uygulamaları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 375-389.
  • Kaymakçı, M. A. (2018). Uluslararası Ticarette İşletmelerin Lojistik Sorunları: Konya İmalat Sektöründeki İşletmelere Yönelik Ampirik Bir Çalışma ve Model Önerisi. (Yüksek Lisans Tezi). KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Kumbas, S. (2017). Kobilerin dış ticarette karşılaştıkları sorunlar. (Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Lee, Y.-J. (2020). Silent Partnership in the Age of Smart Technology. Arizona State University.
  • Leung, R. (2019). Smart hospitality: Taiwan hotel stakeholder perspectives. Tourism Review, 74(1), 50-62.
  • Marsh, H. W., Balla, J. R. ve McDonald, R. P. (1988). Goodness-of-fit indexes in confirmatory factor analysis: The effect of sample size. Psychological Bulletin, 103(3), 391.
  • Neuhofer, B., Buhalis, D. ve Ladkin, A. (2015). Smart technologies for personalized experiences: a case study in the hospitality domain. Electronic Markets, 25, 243-254.
  • Reply. (2019). Industrie 4.0 Assessment. Erişim Adresi (06.17..2019): https://www.reply.com/en/topics/industrie-4-0/assessment.
  • Roy, S. K., Balaji, M., Sadeque, S., Nguyen, B. ve Melewar, T. (2017). Constituents and consequences of smart customer experience in retailing. Technological Forecasting and Social Change, 124, 257-270.
  • Saunila, M., Nasiri, M., Ukko, J. ve Rantala, T. (2019). Smart technologies and corporate sustainability: The mediation effect of corporate sustainability strategy. Computers in Industry, 108, 178-185.
  • Şencan, H. ve Fidan, Y. (2020). Likert verilerinin kullanıldığı keşfedici faktör analizlerinde normallik varsayımı ve faktör çıkarma üzerindeki etkisinin SPSS, Factor ve Prelis yazılımlarıyla sınanması. Business & Management Studies: An International Journal, 8(1), 640-687.
  • Tekin, M., Öztürk, D. ve Bahar, İ. (2020). Akıllı lojistik faaliyetlerinde blokzincir teknolojisi. Kent Akademisi, 13(3), 570-583.
  • Uslu, H. (2022). İhracatçı İşletmelerin Karşılaştıkları Lojistik Sorunlar ve Covid 19’un Etkisi: Konya Gıda Sektörüne Yönelik Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi Yüksek Lisans).
  • KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Vila, N. A., Toubes, D. R. ve Brea, J. A. F. (2020). Smart experiences in tourism Advances in Tourism, Technology and Smart Systems: Proceedings of ICOTTS 2019. (ss. 57-65).
  • Yardımcı, A. (2016). Yapısal eşitlik modellemesi ve pazar araştırmalarında kullanımı. (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ekonometri Anabilim Dalı.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2014). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, O. (2023). Blockchain Tabanlı Akıllı Kontratların Dış Ticarete Etkileri. (Yüksek Lisans Tezi). KTO Karatay Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Uluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı, Konya.
  • Yoon, C. Y. (2019). Measurement of smart technology capability for manufacturing fields in a smart technology environment. International Journal of Information and Electronics Engineering, 9(3), 67-71.

AKILLI TEKNOLOJİLERİN ULUSLARARASI TİCARET SORUNLARINA ETKİSİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA

Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 27 - 42, 30.04.2024

Abstract

Uluslararası ticarette işletmeler; farklı ülkelerdeki coğrafi uzaklıklar, kültürel farklılıklar, dil engelleri, gümrük mevzuatı ve lojistik zorluklar gibi çeşitli sorunlarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Akıllı teknolojilerin kullanımı, bu sorunları çözmede işletmelere önemli fırsatlar sağlayabilmektedir. Akıllı teknoloji kullanımının uluslararası ticaret süreçlerine etkisinin belirlenmesi, eksikliği hissedilen önemli bir konudur. Bu araştırmada, akıllı teknoloji kullanımının işletmelerin uluslararası ticarette karşılaştıkları sorunlara etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Nicel araştırma deseninde gerçekleştirilen bu çalışmada anket tekniği kullanılarak, Konya organize sanayi bölgelerinde otomotiv yedek parça üretimi yapan ve hâlihazırda uluslararası ticaret de gerçekleştiren 15 farklı işletmeden, basit tesadüfi yöntemle belirlenmiş 218 çalışandan geri dönüş elde edilmiştir. Veri analizi; tanımlayıcı istatistik, açıklayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli yol analizi teknikleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analiz bulguları, akıllı teknolojilerin uluslararası ticarette karşılaşılan sorunlara çözüm olmada etkisinin olduğunu ortaya koymuştur.

References

  • Achar, S. (2019). Early Consequences Regarding the Impact of Artificial Intelligence on International Trade. American Journal of Trade and Policy, 6(3), 119-126.
  • Adıgüzel, S. (2022). Türkiye’de ve dünyada uluslararası ticaret açısından küresel değer zinciri. H. Bardakçı (Ed.), Uluslararası Ticaret ve Sosyal Bilimlerde Güncel Çalışmalar: Bilge Yayınevi.
  • Aktaş, G. (2018). Akıllı sınır yaklaşımı çerçevesinde blok zinciri teknolojisinin gümrük işlemlerinde potansiyel kullanım alanları. Gümrük ve Ticaret Dergisi(14), 18-31.
  • Aydın, A. C. ve Süygün, M. S. (2021). Küçük ve orta ölçekli işletmelerin ihracat sorunları: Mersin ilinde bir uygulama. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(4), 1411-1430.
  • Bhati, A., Hansen, M. ve Chan, C. M. (2017). Energy conservation through smart homes in a smart city: A lesson for Singapore households. Energy Policy, 104, 230-239.
  • Boşgelmez, G. ve Çengel, Ö. (2023). Uluslararası Ticaretin Teknolojik Dizaynı: Uluslararası Dijital Tedarik Zinciri Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 14(39), 912-929.
  • Chakrabarty, S. ve Nag, B. (2014). Perceptions of international trade barriers: Empirical study of small apparel firms. International Journal of Marketing and Technology, 4(1), 77 101.
  • Cora, Ç. R. ve Yolcu, İ. U. (2022). Dijitalleşmenin dış ticaret üzerine etkisi ve kağıtsız dış ticaret. Atlas Journal, 8(47), 2597-2610.
  • Cura, F. (2022). KOBİ'lerin Uluslararasılaşma Sürecinde Karşılaştığı Engeller. O. Öcal ve V. Han (Ed.), Dış Ticarette Güncel Tartışmalar (s. 117-135). Konya: Çizgi Yayınevi.
  • Çetin, S., Köse, M. S., Topçu, Y. E. ve Karlı, H. (2021). KOBİ’lerin İhracat Engelleri: Bartın İli Örneği. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(23), 207 231.
  • Çetinkaya, B. Ö. ve Tunç, H. (2018). Kobilerde Dış Ticaret Sorunları: Antalya İli Örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(2), 381-398.
  • Çolak, O. ve Karakan, H. İ. (2021). Akıllı otel uygulamaları ve bu uygulamalar hakkında yönetici görüşleri: gaziantep ili örneği Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(42), 168-184.
  • De Vass, T., Shee, H. ve Miah, S. J. (2018). The effect of “Internet of Things” on supply chain integration and performance: An organisational capability perspective. Australasian Journal of Information Systems, 22.
  • Durmaz, S. (2009). Dış Ticarette Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Uluslararası İşletmecilik Bilim Dalı, İstanbul.
  • Elibol, E. (2022). İsletmelerin uluslararası ticarette yaşadıkları lojistik sorunlar: Gıda sektöründe faaliyet göstere işletmelere yönelik nitel bir çalışma. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Bilim Enstitüsü Uluslararası Ticaret ve Lojistik Ana Bilim Dalı Sosyal Bilimler Bilim Dalı, Karaman.
  • Gedik, T. ve Öztürk, Ö. (2021). Dış Ticarette Yaşanan Sorunların Batı Karadeniz Bölgesi Orman Ürünleri Sanayisinde Analizi. Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 23(2), 571-578.
  • Golant, S. M. (2017). A theoretical model to explain the smart technology adoption behaviors of elder consumers (Elderadopt). Journal of Aging Studies, 42, 56-73.
  • Gündüz, M. A. (2022). Dış Ticarette Pazarlama Sorunları. O. Öcal ve V. Han (Ed.), Dış Ticarette Güncel Tartışmalar (s. 137-150). Konya: Çizgi Yayınevi.
  • Güngör, M. (2013). Bilgi çağında insan kaynakları yönetimine bakış: İşletmelerde yetenek yönetimi ve çalışan performansı üzerine bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Felsefe-Yöntem Analiz). Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Gürce, M. Y. (2021). Uluslararası Pazarlarda Tarife Dışı Engeller. Aurum Journal of Social Sciences, 6(1), 79-90.
  • Han, D., Hou, H., Wu, H. ve Lai, J. H. (2021). Modelling tourists’ acceptance of hotel experience-enhancement Smart technologies. Sustainability, 13(8), 4462.
  • İslambay, T. (2018). Küçük ve orta ölçekli işletmelerin ihracat sorunları: Konya imalat sektöründe bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Jiang, F., Wang, L., Li, J.-X. ve Liu, J. (2022). How Smart Technology Affects the Well-Being and Supportive Learning Performance of Logistics Employees? Frontiers in Psychology, 12. DOI: 10.3389/fpsyg.2021.768440.
  • Kalender, S. (2013). İşletmelerin uluslararası pazarlara girişte karşılaştıkları engellerin ihracat performansı üzerindeki etkilerinin belirlenmesine yönelik dış ticaret sermaye şirketleri üzerine bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Karadavut, T. (2021). Bağımsız korelasyon katsayıları için hipotez testleri: SPSS ve Microsoft Excel uygulamaları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 375-389.
  • Kaymakçı, M. A. (2018). Uluslararası Ticarette İşletmelerin Lojistik Sorunları: Konya İmalat Sektöründeki İşletmelere Yönelik Ampirik Bir Çalışma ve Model Önerisi. (Yüksek Lisans Tezi). KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Kumbas, S. (2017). Kobilerin dış ticarette karşılaştıkları sorunlar. (Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Lee, Y.-J. (2020). Silent Partnership in the Age of Smart Technology. Arizona State University.
  • Leung, R. (2019). Smart hospitality: Taiwan hotel stakeholder perspectives. Tourism Review, 74(1), 50-62.
  • Marsh, H. W., Balla, J. R. ve McDonald, R. P. (1988). Goodness-of-fit indexes in confirmatory factor analysis: The effect of sample size. Psychological Bulletin, 103(3), 391.
  • Neuhofer, B., Buhalis, D. ve Ladkin, A. (2015). Smart technologies for personalized experiences: a case study in the hospitality domain. Electronic Markets, 25, 243-254.
  • Reply. (2019). Industrie 4.0 Assessment. Erişim Adresi (06.17..2019): https://www.reply.com/en/topics/industrie-4-0/assessment.
  • Roy, S. K., Balaji, M., Sadeque, S., Nguyen, B. ve Melewar, T. (2017). Constituents and consequences of smart customer experience in retailing. Technological Forecasting and Social Change, 124, 257-270.
  • Saunila, M., Nasiri, M., Ukko, J. ve Rantala, T. (2019). Smart technologies and corporate sustainability: The mediation effect of corporate sustainability strategy. Computers in Industry, 108, 178-185.
  • Şencan, H. ve Fidan, Y. (2020). Likert verilerinin kullanıldığı keşfedici faktör analizlerinde normallik varsayımı ve faktör çıkarma üzerindeki etkisinin SPSS, Factor ve Prelis yazılımlarıyla sınanması. Business & Management Studies: An International Journal, 8(1), 640-687.
  • Tekin, M., Öztürk, D. ve Bahar, İ. (2020). Akıllı lojistik faaliyetlerinde blokzincir teknolojisi. Kent Akademisi, 13(3), 570-583.
  • Uslu, H. (2022). İhracatçı İşletmelerin Karşılaştıkları Lojistik Sorunlar ve Covid 19’un Etkisi: Konya Gıda Sektörüne Yönelik Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi Yüksek Lisans).
  • KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Vila, N. A., Toubes, D. R. ve Brea, J. A. F. (2020). Smart experiences in tourism Advances in Tourism, Technology and Smart Systems: Proceedings of ICOTTS 2019. (ss. 57-65).
  • Yardımcı, A. (2016). Yapısal eşitlik modellemesi ve pazar araştırmalarında kullanımı. (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ekonometri Anabilim Dalı.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2014). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Yılmaz, O. (2023). Blockchain Tabanlı Akıllı Kontratların Dış Ticarete Etkileri. (Yüksek Lisans Tezi). KTO Karatay Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Uluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı, Konya.
  • Yoon, C. Y. (2019). Measurement of smart technology capability for manufacturing fields in a smart technology environment. International Journal of Information and Electronics Engineering, 9(3), 67-71.
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects International Trade (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Ali Şükrü Çetinkaya 0000-0001-8815-7165

Publication Date April 30, 2024
Submission Date September 29, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Çetinkaya, A. Ş. (2024). AKILLI TEKNOLOJİLERİN ULUSLARARASI TİCARET SORUNLARINA ETKİSİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Tarsus Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 27-42.
AMA Çetinkaya AŞ. AKILLI TEKNOLOJİLERİN ULUSLARARASI TİCARET SORUNLARINA ETKİSİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Tarsus University Faculty of Applied Sciences Journal. April 2024;4(1):27-42.
Chicago Çetinkaya, Ali Şükrü. “AKILLI TEKNOLOJİLERİN ULUSLARARASI TİCARET SORUNLARINA ETKİSİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA”. Tarsus Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi 4, no. 1 (April 2024): 27-42.
EndNote Çetinkaya AŞ (April 1, 2024) AKILLI TEKNOLOJİLERİN ULUSLARARASI TİCARET SORUNLARINA ETKİSİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Tarsus Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi 4 1 27–42.
IEEE A. Ş. Çetinkaya, “AKILLI TEKNOLOJİLERİN ULUSLARARASI TİCARET SORUNLARINA ETKİSİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA”, Tarsus University Faculty of Applied Sciences Journal, vol. 4, no. 1, pp. 27–42, 2024.
ISNAD Çetinkaya, Ali Şükrü. “AKILLI TEKNOLOJİLERİN ULUSLARARASI TİCARET SORUNLARINA ETKİSİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA”. Tarsus Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi 4/1 (April 2024), 27-42.
JAMA Çetinkaya AŞ. AKILLI TEKNOLOJİLERİN ULUSLARARASI TİCARET SORUNLARINA ETKİSİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Tarsus University Faculty of Applied Sciences Journal. 2024;4:27–42.
MLA Çetinkaya, Ali Şükrü. “AKILLI TEKNOLOJİLERİN ULUSLARARASI TİCARET SORUNLARINA ETKİSİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA”. Tarsus Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 1, 2024, pp. 27-42.
Vancouver Çetinkaya AŞ. AKILLI TEKNOLOJİLERİN ULUSLARARASI TİCARET SORUNLARINA ETKİSİ: OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA. Tarsus University Faculty of Applied Sciences Journal. 2024;4(1):27-42.