Hayat Bilgisi dersi, öğrencilerin gerekli bilgi, beceri ve değerlerle donatılarak hayata ve üst öğrenim basamaklarına hazırlanmasında önemli bir yere sahiptir. Araştırmada Türkiye ve Azerbaycan Hayat Bilgisi Öğretim Programları ilkokul düzeyinde karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıkların betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden durum deseni kullanılmıştır. Betimsel olarak analiz edilen her iki programda benzerlik ve farklılıklar incelenirken eğitim programlarının dört temel unsuru ile Hayat Bilgisi Öğretim Programlarında yer verilen yaşam becerileri ve değerler dikkate alınmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye ve Azerbaycan Hayat Bilgisi Programlarının genel amaçlar, yaşam becerileri, içerik, değerler ve öğrenme-öğretme süreçleri bakımından oldukça benzer olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Azerbaycan Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı’nın Türkiye Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı’na göre öğretmenlere rehberlik etmesi bakımından kılavuz niteliği taşıdığı görülmektedir.
Life Science course has an important place in preparing students for life and higher education levels by equipping them with the necessary knowledge, skills and values. In the research, it was aimed to describe the similarities and differences by comparing the Türkiye and Azerbaijan Life Science Curriculum at primary school level. Case design, one of the quantitative research methods, was used in the research. While examining the similarities and differences in both programs that were analyzed descriptively, the four basic elements of the education programs and life skills and values included in the Life Science Curriculum were taken into account. As a result of the research, it has been concluded that Türkiye and Azerbaijan Life Science Programs are quite similar in terms of general purposes, life skills, content, values and learning-teaching processes. It has been seen that the Azerbaijan Life Science Curriculum has the quality of a guide in terms of guiding teachers according to the Türkiye Life Science Curriculum.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | October 28, 2023 |
Publication Date | October 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: Special Issue |