Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 11 Issue: 2, 20 - 29, 15.11.2018

Abstract

References

  • [1] Karasar, Ş. , Eğitimde yeni iletişim teknolojileri-internet ve sanal yüksek eğitim, The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 3(4), pp. 117-125 , 2004.
  • [2] Aksoy, H. H. , Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine İlişkin Bir Çözümleme, Eğitim Bilim Toplum Dergisi Cilt:1 , Sayı: 4, 2003.
  • [3] Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., & Reisoğlu, İ. ,Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), pp. 177-199, 2012.
  • [4]Küçük, S., Yılmaz, R. M., & Göktaş, Y., İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri, Eğitim ve Bilim, 39(176), pp. 393-404, 2014.
  • [5] Kayabaşı, Y., Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması, Turkish Online, 4(3), pp. 151-158., 2002
  • [6] Çankaya, İ.A., Yüksel,A.S., & Koyun, A. iOS Platformunda Artırılmış Gerçeklik ile Yön Belirleme, Akademik bilişim Konferansı Bildirileri, 2013.
  • [7] Sırakaya, M. (2015). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Kavram Yanılgıları ve Derse Katılımlarına Etkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2015.
  • [8] Yuen, S., Yaoyuneyong, G., ve Johnson, E., Augmented reality: An overview and five directions for AR in education, Journal of Educational Technology Development and Exchange, 4(1), 2011.
  • [9] Korucu, A. T., Gençtürk, T., & Sezer, C., Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi, Akademik Bilişim Kongresi, 2016.
  • [10] Tülü, M., Yılmaz, M. , İphone İle Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim Alanında Kullanılması, Akademik Bilişim Kongresi, 2013.
  • [11] Köroğlu, O. , En yaygın iletişim ortamında artırılmış gerçeklik uygulamaları, Türkiye’de 17. Internet Konferansı,2012.
  • [12] Greg Smedley-Warren(2017), Augmented Realıty In The Classroom, 22/11/2017 tarihinde https://thekindergartensmorgasboard.com/2017/04/augmented-reality-classroom-alive-studios.html adrsinden erişilmiştir.
  • [13] Ogasawara, T.(2011), PBS Kids, WGBH’ New Augmented Reality Math App Gets Kids Moving, 22/11/2017 tarihinde http://www.adweek.com/digital/pbs-kidswgbh-app-dev-group-talks-about-augmented-reality-math-app-for-kids-fetch-lunch-rush/?red=im adresinden erişilmiştir.
  • [14]Melnick, C. (2011), PBS KIDS Launches Its First Educational Augmented Reality App, 22/11/2017 tarihinde http://www.pbs.org/about/blogs/news/pbs-kids-launches-its-first-educational-augmented-reality-app/ adresinden erişilmiştir.
  • [15] Reitmayr, G., & Schmalstieg, D. , Collaborative augmented reality for outdoor navigation and information browsing, In Proc. Symposium Location Based Services and TeleCartography , pp. 31-41,2004.

Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri

Year 2018, Volume: 11 Issue: 2, 20 - 29, 15.11.2018

Abstract

Teknolojide yaşanan
gelişmelerle birlikte eğitim ortamında da güncel teknolojilerin kullanımına
yönelik gereklilikler artmaktadır. Yaşanan bu gelişmelerle birlikte eğitimde de
değişiklikler meydana gelmiş ve geleneksel yöntemlerin yerini sosyal ve gündelik
öğrenme yöntemleri almıştır. Bu bağlamda gelişen teknolojilerden birisi de Artırılmış
Gerçeklik teknolojisidir. Artırılmış gerçeklik sanal nesnelerin gerçek dünya
ile birleştirildiği ve birbirleriyle etkileşimde bulunduğu bir teknolojidir. Bu
çalışmanın amacı, Artırılmış gerçekliğin Uzaktan Eğitim öğrencileri üzerinde
öğrenme, ilgi, tutum ve davranışları açısından ne gibi faydaları olduğunu
incelemektir. Çalışma içerisinde artırılmış gerçekliğin sanal sınıf
ortamlarında öğrenciler üzerinde etkisi araştırılmakta ve bu araştırma
sonucunda artırılmış gerçekliğin sanal sınıf ortamlarında kullanımının
artırılması amaçlanmaktadır. Çalışma grubu, 2017-2018 öğretim yılında Süleyman
Demirel Üniversitesi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu’nda okumakta olan 40
Adet öğrenciden oluşmaktadır. Öncelikle çalışmada artırılmış gerçeklikle ilgili
öğrencilere kısaca bilgi verilmiş ve artırılmış gerçeklik alanında var olan
örnek bir uygulama gösterilmiştir. Daha sonra öğrenciler üzerinde hem kişisel
bilgileri hem de artırılmış gerçeklikle ilgili olmak üzere toplamda 12 adet
sorudan oluşan bir anket düzenlenmiştir. Anket soruları 5’li Likert türünde
oluşturulmuş ve katılım internet üzerinden sağlanmıştır. İnternet ortamında
elde edilen sonuçlar analiz edilmiş ve sanal sınıf ortamlarında etkisi
araştırılmıştır.

References

  • [1] Karasar, Ş. , Eğitimde yeni iletişim teknolojileri-internet ve sanal yüksek eğitim, The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 3(4), pp. 117-125 , 2004.
  • [2] Aksoy, H. H. , Eğitim Kurumlarında Teknoloji Kullanımı ve Etkilerine İlişkin Bir Çözümleme, Eğitim Bilim Toplum Dergisi Cilt:1 , Sayı: 4, 2003.
  • [3] Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., & Reisoğlu, İ. ,Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), pp. 177-199, 2012.
  • [4]Küçük, S., Yılmaz, R. M., & Göktaş, Y., İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri, Eğitim ve Bilim, 39(176), pp. 393-404, 2014.
  • [5] Kayabaşı, Y., Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması, Turkish Online, 4(3), pp. 151-158., 2002
  • [6] Çankaya, İ.A., Yüksel,A.S., & Koyun, A. iOS Platformunda Artırılmış Gerçeklik ile Yön Belirleme, Akademik bilişim Konferansı Bildirileri, 2013.
  • [7] Sırakaya, M. (2015). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Kavram Yanılgıları ve Derse Katılımlarına Etkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, 2015.
  • [8] Yuen, S., Yaoyuneyong, G., ve Johnson, E., Augmented reality: An overview and five directions for AR in education, Journal of Educational Technology Development and Exchange, 4(1), 2011.
  • [9] Korucu, A. T., Gençtürk, T., & Sezer, C., Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi, Akademik Bilişim Kongresi, 2016.
  • [10] Tülü, M., Yılmaz, M. , İphone İle Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim Alanında Kullanılması, Akademik Bilişim Kongresi, 2013.
  • [11] Köroğlu, O. , En yaygın iletişim ortamında artırılmış gerçeklik uygulamaları, Türkiye’de 17. Internet Konferansı,2012.
  • [12] Greg Smedley-Warren(2017), Augmented Realıty In The Classroom, 22/11/2017 tarihinde https://thekindergartensmorgasboard.com/2017/04/augmented-reality-classroom-alive-studios.html adrsinden erişilmiştir.
  • [13] Ogasawara, T.(2011), PBS Kids, WGBH’ New Augmented Reality Math App Gets Kids Moving, 22/11/2017 tarihinde http://www.adweek.com/digital/pbs-kidswgbh-app-dev-group-talks-about-augmented-reality-math-app-for-kids-fetch-lunch-rush/?red=im adresinden erişilmiştir.
  • [14]Melnick, C. (2011), PBS KIDS Launches Its First Educational Augmented Reality App, 22/11/2017 tarihinde http://www.pbs.org/about/blogs/news/pbs-kids-launches-its-first-educational-augmented-reality-app/ adresinden erişilmiştir.
  • [15] Reitmayr, G., & Schmalstieg, D. , Collaborative augmented reality for outdoor navigation and information browsing, In Proc. Symposium Location Based Services and TeleCartography , pp. 31-41,2004.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler(Araştırma)
Authors

Arif Koyun

Handan Budak

İbrahim Arda Çankaya This is me

Publication Date November 15, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Koyun, A., Budak, H., & Çankaya, İ. A. (2018). Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, 11(2), 20-29.
AMA Koyun A, Budak H, Çankaya İA. Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri. TBV-BBMD. November 2018;11(2):20-29.
Chicago Koyun, Arif, Handan Budak, and İbrahim Arda Çankaya. “Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi 11, no. 2 (November 2018): 20-29.
EndNote Koyun A, Budak H, Çankaya İA (November 1, 2018) Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 11 2 20–29.
IEEE A. Koyun, H. Budak, and İ. A. Çankaya, “Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri”, TBV-BBMD, vol. 11, no. 2, pp. 20–29, 2018.
ISNAD Koyun, Arif et al. “Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 11/2 (November 2018), 20-29.
JAMA Koyun A, Budak H, Çankaya İA. Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri. TBV-BBMD. 2018;11:20–29.
MLA Koyun, Arif et al. “Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, vol. 11, no. 2, 2018, pp. 20-29.
Vancouver Koyun A, Budak H, Çankaya İA. Artırılmış Gerçekliğin Sanal Sınıf Ortamlarında Kullanılması Noktasında Öğrenci Görüşleri. TBV-BBMD. 2018;11(2):20-9.

Article Acceptance

Use user registration/login to upload articles online.

The acceptance process of the articles sent to the journal consists of the following stages:

1. Each submitted article is sent to at least two referees at the first stage.

2. Referee appointments are made by the journal editors. There are approximately 200 referees in the referee pool of the journal and these referees are classified according to their areas of interest. Each referee is sent an article on the subject he is interested in. The selection of the arbitrator is done in a way that does not cause any conflict of interest.

3. In the articles sent to the referees, the names of the authors are closed.

4. Referees are explained how to evaluate an article and are asked to fill in the evaluation form shown below.

5. The articles in which two referees give positive opinion are subjected to similarity review by the editors. The similarity in the articles is expected to be less than 25%.

6. A paper that has passed all stages is reviewed by the editor in terms of language and presentation, and necessary corrections and improvements are made. If necessary, the authors are notified of the situation.

0

.   This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.