Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Scrum Yöntemi İle Oyun Programlama Ve Süre Tahmini

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 1, 57 - 67, 28.06.2021
https://doi.org/10.54525/tbbmd.858378

Öz

Son dönemlerde oyun programlama da yaşanan sorunlardan birisi olan oyun programlama gereksinimlerinin sürekli değişmesidir. Bu yüzden oyun programlarken yürüttüğümüz sürecin bu değişime ayak uyduramaması geliştirdiğimiz ürünün başarısızlıkla ya da daha yüksek maliyetlerle sonuçlanmasına yol açmaktadır. Bu nedenle son zamanlarda değişen ortam koşullarına karşı daha dinamik ve modern bir çözüm getiren çevik programlama yöntemlerinden birisi olan Scrum yöntemi ile “Balon vurma” oyunu geliştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı Scrum yönteminin oyun programlarken nasıl kullanılabileceğine dair bir örnek göstermektir. Ayrıca çıkan sonuçları literatürdeki Scrum yönteminin başarılı ve başarısız olduğu bölümler ile ilgili karşılaştırma yapmaktır. Yapılan geliştirme sonucunda ilk başta belirtilen maliyetler ile sonda çıkan maliyetler belirli kriterlere göre karşılaştırılarak çevik yöntemlerin oyun programlamadaki başarısı ölçülmüştür. Bu karşılaştırmayı yapabilmek için projemizi belirli kısımlara ayırarak bu kısımlardaki maliyetlerin karşılaştırılmasıyla bazı sonuçlara varılmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar ise kısaca oyunda kullanıcının odaklandığı yani ana karakterlerin olduğu kısımlardaki gereksinim oranı daha fazla değiştiğinden bu kısımdaki maliyetlerde ciddi sapmalar gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Baytam, V., & Kalıpsız, O. Scrum Yazılım Geliştirme Modeli Yönetim Aracı ScrumMApp. Beşinci Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu, Eylül 2011.
  • Beck, K., Beedle, M., Van Bennekum, A., Cockburn, A., Cunningham, W., Fowler, M., & Kern, J. Manifesto for agile software development. 2001.
  • Brito, A., & Vieira, J. September). '2TScrum' A Board Game to Teach Scrum. In Proceedings of the 31st Brazilian Symposium on Software Engineering (pp. 279-288). 2017.
  • Cockburn, A., & Highsmith, J. Agile software development: The people factor. Computer, (11), 131-133, 2001.
  • Duru, I. Çevik yöntemlerde mobil uygulama tasarımı ve gerçekleştirilmesi., 2014.
  • Grenning, J. Launching extreme programming at a process-intensive company. IEEE Software, 18(6), 27-33, 2001.
  • Highsmith, J. What is agile software development?. crosstalk, 15(10), 4-10, 2002.
  • Highsmith, J., & Cockburn, A. Agile software development: The business of innovation. Computer, 34(9), 120-127, 2001.
  • Johnson, M. Agile methodologies: Survey results. Victoria, Australia: Shine Technologies. 2002.
  • Karabiyik, T., Jaiswal, A., Thomas, P., & J Magana, A. Understanding the Interactions between the Scrum Master and the Development Team: A Game-Theoretic Approach. Mathematics, 8(9), 1553, 2020.
  • Karlıdere, T., & Kalıpsız, O. Yazılım Mühendisliği Projelerinde Çevik Yaklaşımların Yeri. In EMO (Vol. 1, pp. 23-25), 2003.
  • Kristiadi, D. P., Sudarto, F., Sugiarto, D., Sambera, R., Warnars, H. L. H. S., & Hashimoto, K., November). Game Development with Scrum methodology. In 2019 International Congress on Applied Information Technology (AIT) (pp. 1-6). IEEE.,2019.
  • Landaeta R. E., Viscardi S., Tolk A., Strategic Management of Scrum Projects an Organizational Learning Perspective, First International Technology Management Conference, San Jose CA USA, 2011.
  • Lee, W. L. SCRUM-X: An interactive and experiential learning platform for teaching scrum.,2016..
  • Lippert, M., Becker-Pecbau, P., Breitling, H., Koch, J., Kornstadt, A., Roock, S., ... & Zullighoven, H. Developing complex projects using XP with extensions. Computer, 36(6), 67-73, 2003.
  • Mercan, Ş., ve Becerikli, Y. Agile Methods in Game Programming based on Scrum. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 24(5), 882-891, 2020.
  • Mercan, Ş. Oyun Programlamada Çevik, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ocak 2021.
  • Moreira, G. G., & dos Santos Marques, A. B.. Evaluating the students' experience with the Scrum Card Game: an experience report in a Software Engineering course. In Proceedings of the 17th Brazilian Symposium on Software Quality (pp. 344-353)., 2018.
  • Naik, N., & Jenkins, P. August). Relax, it’sa game: Utilising gamification in learning agile scrum software development. In 2019 IEEE Conference on Games (CoG) (pp. 1-4). IEEE. 2019.
  • Reifer, D. J., Maurer, F., & Erdogmus, H. Scaling agile methods. IEEE software, 20(4), 12-14, 2003.
  • Sahin, E., Keskin, I., ve Koç, H. CMMI-DEV Seviye-3 Sertifikasyonuna Sahip Bir Organizasyonda SCRUM Çevik Yazılım Geliştirme Yöntemi'nin Yazılım Geliştirme Çalışmalarında Uygulanması. In UYMS, 2013.
  • Schwaber, K. Scrum development process. In Business object design and implementation (pp. 117-134). Springer, London.,1997.
  • Schwaber, K., & Sutherland, J. Scrum guide: developed and sustained. Scrum. Org, 2009.
  • Sutherland, J. Agile development: Lessons learned from the first scrum. Cutter Agile Project Management Advisory Service: Executive Update, 5(20), 1-4. 2004.
  • Sutherland, J., Coplien, J. O. A Scrum Book: The Spirit of the Game. Pragmatic Bookshelf, 2019.
  • Sutherland, J. V., & Schwaber, K. The SCRUM methodology. In Business object design and implementation: OOPSLA workshop, 1995.
  • Sutherland, J., & Schwaber, K. The Scrum Papers: Nuts, Bolts and Origins of an Agile Process, 2010.
  • Süloğlu, S., “Yöntem Çevik Olunca”. 2.Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu. http://www.emo,2005.
  • Takeuchi, H., & Nonaka, I. The new new product development game. Harvard business review, 64(1), 137-146, 1986.
  • Tekinerdogan, B. Formalizing Agile Software Development Methods. In Proceedings of Impact of Software Process on Quality Workshop (pp. -), 2003.
  • Vlaanderen, K., Jansen, S., Brinkkemper, S., & Jaspers, E. The agile requirements refinery: Applying SCRUM principles to software product management. Information and software technology, 53(1), 58-70, 2011.
  • Şenkaya, E., “Yazılım Projelerinde Başarı Anahtarları”, CIO CLUB Bilişim Dergisi, Haziran: 54-57, 2009.

Game Programming And Time Estimation With Scrum Method

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 1, 57 - 67, 28.06.2021
https://doi.org/10.54525/tbbmd.858378

Öz

One of the problems experienced in game programming currently is the continuously change of game programming requirements. For this reason, the inability of the process we carry out while programming the game to keep up with this change causes the product we develop to fail or to result in higher costs. For this reason, the "Balloon shooting" game has been developed with the Scrum method, which is one of the agile programming methods that brings a more dynamic and modern solution to changing environmental conditions. The purpose of this study is to show an example of how the Scrum method can be used in game programming. In addition, the results are to compare the sections in the literature where the Scrum method is successful and unsuccessful. As a result of the development, the success of agile methods in game programming was measured by comparing the costs stated at the beginning and the costs at the end according to certain criteria. In order to make this comparison, some conclusions have been reached by dividing our project into certain parts and comparing the costs in these parts. The results, in short, have been observed in the game, since the requirement ratio in the parts where the user focuses, that is, the main characters, changes more, serious deviations have been observed in the costs in this part.

Kaynakça

  • Baytam, V., & Kalıpsız, O. Scrum Yazılım Geliştirme Modeli Yönetim Aracı ScrumMApp. Beşinci Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu, Eylül 2011.
  • Beck, K., Beedle, M., Van Bennekum, A., Cockburn, A., Cunningham, W., Fowler, M., & Kern, J. Manifesto for agile software development. 2001.
  • Brito, A., & Vieira, J. September). '2TScrum' A Board Game to Teach Scrum. In Proceedings of the 31st Brazilian Symposium on Software Engineering (pp. 279-288). 2017.
  • Cockburn, A., & Highsmith, J. Agile software development: The people factor. Computer, (11), 131-133, 2001.
  • Duru, I. Çevik yöntemlerde mobil uygulama tasarımı ve gerçekleştirilmesi., 2014.
  • Grenning, J. Launching extreme programming at a process-intensive company. IEEE Software, 18(6), 27-33, 2001.
  • Highsmith, J. What is agile software development?. crosstalk, 15(10), 4-10, 2002.
  • Highsmith, J., & Cockburn, A. Agile software development: The business of innovation. Computer, 34(9), 120-127, 2001.
  • Johnson, M. Agile methodologies: Survey results. Victoria, Australia: Shine Technologies. 2002.
  • Karabiyik, T., Jaiswal, A., Thomas, P., & J Magana, A. Understanding the Interactions between the Scrum Master and the Development Team: A Game-Theoretic Approach. Mathematics, 8(9), 1553, 2020.
  • Karlıdere, T., & Kalıpsız, O. Yazılım Mühendisliği Projelerinde Çevik Yaklaşımların Yeri. In EMO (Vol. 1, pp. 23-25), 2003.
  • Kristiadi, D. P., Sudarto, F., Sugiarto, D., Sambera, R., Warnars, H. L. H. S., & Hashimoto, K., November). Game Development with Scrum methodology. In 2019 International Congress on Applied Information Technology (AIT) (pp. 1-6). IEEE.,2019.
  • Landaeta R. E., Viscardi S., Tolk A., Strategic Management of Scrum Projects an Organizational Learning Perspective, First International Technology Management Conference, San Jose CA USA, 2011.
  • Lee, W. L. SCRUM-X: An interactive and experiential learning platform for teaching scrum.,2016..
  • Lippert, M., Becker-Pecbau, P., Breitling, H., Koch, J., Kornstadt, A., Roock, S., ... & Zullighoven, H. Developing complex projects using XP with extensions. Computer, 36(6), 67-73, 2003.
  • Mercan, Ş., ve Becerikli, Y. Agile Methods in Game Programming based on Scrum. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 24(5), 882-891, 2020.
  • Mercan, Ş. Oyun Programlamada Çevik, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ocak 2021.
  • Moreira, G. G., & dos Santos Marques, A. B.. Evaluating the students' experience with the Scrum Card Game: an experience report in a Software Engineering course. In Proceedings of the 17th Brazilian Symposium on Software Quality (pp. 344-353)., 2018.
  • Naik, N., & Jenkins, P. August). Relax, it’sa game: Utilising gamification in learning agile scrum software development. In 2019 IEEE Conference on Games (CoG) (pp. 1-4). IEEE. 2019.
  • Reifer, D. J., Maurer, F., & Erdogmus, H. Scaling agile methods. IEEE software, 20(4), 12-14, 2003.
  • Sahin, E., Keskin, I., ve Koç, H. CMMI-DEV Seviye-3 Sertifikasyonuna Sahip Bir Organizasyonda SCRUM Çevik Yazılım Geliştirme Yöntemi'nin Yazılım Geliştirme Çalışmalarında Uygulanması. In UYMS, 2013.
  • Schwaber, K. Scrum development process. In Business object design and implementation (pp. 117-134). Springer, London.,1997.
  • Schwaber, K., & Sutherland, J. Scrum guide: developed and sustained. Scrum. Org, 2009.
  • Sutherland, J. Agile development: Lessons learned from the first scrum. Cutter Agile Project Management Advisory Service: Executive Update, 5(20), 1-4. 2004.
  • Sutherland, J., Coplien, J. O. A Scrum Book: The Spirit of the Game. Pragmatic Bookshelf, 2019.
  • Sutherland, J. V., & Schwaber, K. The SCRUM methodology. In Business object design and implementation: OOPSLA workshop, 1995.
  • Sutherland, J., & Schwaber, K. The Scrum Papers: Nuts, Bolts and Origins of an Agile Process, 2010.
  • Süloğlu, S., “Yöntem Çevik Olunca”. 2.Ulusal Yazılım Mühendisliği Sempozyumu. http://www.emo,2005.
  • Takeuchi, H., & Nonaka, I. The new new product development game. Harvard business review, 64(1), 137-146, 1986.
  • Tekinerdogan, B. Formalizing Agile Software Development Methods. In Proceedings of Impact of Software Process on Quality Workshop (pp. -), 2003.
  • Vlaanderen, K., Jansen, S., Brinkkemper, S., & Jaspers, E. The agile requirements refinery: Applying SCRUM principles to software product management. Information and software technology, 53(1), 58-70, 2011.
  • Şenkaya, E., “Yazılım Projelerinde Başarı Anahtarları”, CIO CLUB Bilişim Dergisi, Haziran: 54-57, 2009.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler(Araştırma)
Yazarlar

Şahin Mercan 0000-0002-8646-6834

Yaşar Becerikli 0000-0002-2951-7287

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mercan, Ş., & Becerikli, Y. (2021). Scrum Yöntemi İle Oyun Programlama Ve Süre Tahmini. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, 14(1), 57-67. https://doi.org/10.54525/tbbmd.858378
AMA Mercan Ş, Becerikli Y. Scrum Yöntemi İle Oyun Programlama Ve Süre Tahmini. TBV-BBMD. Haziran 2021;14(1):57-67. doi:10.54525/tbbmd.858378
Chicago Mercan, Şahin, ve Yaşar Becerikli. “Scrum Yöntemi İle Oyun Programlama Ve Süre Tahmini”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi 14, sy. 1 (Haziran 2021): 57-67. https://doi.org/10.54525/tbbmd.858378.
EndNote Mercan Ş, Becerikli Y (01 Haziran 2021) Scrum Yöntemi İle Oyun Programlama Ve Süre Tahmini. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 14 1 57–67.
IEEE Ş. Mercan ve Y. Becerikli, “Scrum Yöntemi İle Oyun Programlama Ve Süre Tahmini”, TBV-BBMD, c. 14, sy. 1, ss. 57–67, 2021, doi: 10.54525/tbbmd.858378.
ISNAD Mercan, Şahin - Becerikli, Yaşar. “Scrum Yöntemi İle Oyun Programlama Ve Süre Tahmini”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi 14/1 (Haziran 2021), 57-67. https://doi.org/10.54525/tbbmd.858378.
JAMA Mercan Ş, Becerikli Y. Scrum Yöntemi İle Oyun Programlama Ve Süre Tahmini. TBV-BBMD. 2021;14:57–67.
MLA Mercan, Şahin ve Yaşar Becerikli. “Scrum Yöntemi İle Oyun Programlama Ve Süre Tahmini”. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği Dergisi, c. 14, sy. 1, 2021, ss. 57-67, doi:10.54525/tbbmd.858378.
Vancouver Mercan Ş, Becerikli Y. Scrum Yöntemi İle Oyun Programlama Ve Süre Tahmini. TBV-BBMD. 2021;14(1):57-6.

https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0Makale Kabulü

 

Çevrimiçi makale yüklemesi yapmak için kullanıcı kayıt/girişini kullanınız.

Dergiye gönderilen makalelerin kabul süreci şu aşamalardan oluşmaktadır:

1.       Gönderilen her makale ilk aşamada en az iki hakeme gönderilmektedir.

2.       Hakem ataması, dergi editörleri tarafından yapılmaktadır. Derginin hakem havuzunda yaklaşık 200 hakem bulunmaktadır ve bu hakemler ilgi alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Her hakeme ilgilendiği konuda makale gönderilmektedir. Hakem seçimi menfaat çatışmasına neden olmayacak biçimde yapılmaktadır.

3.       Hakemlere gönderilen makalelerde yazar adları kapatılmaktadır.

4.       Hakemlere bir makalenin nasıl değerlendirileceği açıklanmaktadır ve aşağıda görülen değerlendirme formunu doldurmaları istenmektedir.

5.       İki hakemin olumlu görüş bildirdiği makaleler editörler tarafından benzerlik incelemesinden geçirilir. Makalelerdeki benzerliğin %25’ten küçük olması beklenir.

6.       Tüm aşamaları geçmiş olan bir bildiri dil ve sunuş açısından editör tarafından incelenir ve gerekli düzeltme ve iyileştirmeler yapılır. Gerekirse yazarlara durum bildirilir.

 88x31.png   Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.