In the process of developing a software, design and prototyping are the most important and time-consuming stages. Users attach great importance to the visual interfaces and designs of the software. A software with a good visual interface design is preferred more than a similar one with better functionality but an unusable interface. In the process of visual interface design, developers first design on paper and then turn it into digital design with visual interface design progra
ms. In the next step, the design needs to be coded with various markup languages (xml, html, css etc.) or directly with programming languages. The aim of automatic code generation approaches is to develop efficient and fast applications in a short time with minimum software developer cost. In this study, a large literature review was created that includes studies that perform automatic code generation using various methods. In the reviewed articles, mostly deep learning, image processing, artificial neural networks or machine learning methods were used. With this review study, it is aimed to guide researchers who will work in this field.
Bir yazılımın geliştirilmesi sürecinde, tasarım ve öncül üretim en önemli ve zaman alıcı aşamalardır. Kullanıcılar yazılımların görsel arayüzlerine ve tasarımlarına oldukça önem vermektedir. İyi bir görsel arayüz tasarımına sahip bir yazılım daha iyi işleve sahip olup fakat arayüzü kullanışsız olan benzerinden daha fazla tercih edilmektedir. Görsel arayüz tasarımı sürecinde geliştiriciler öncelikle kâğıt üzerinde tasarım gerçekleştirip ardından görsel arayüz tasarım programları ile dijital tasarıma dönüştürürler. Sonraki aşamada, tasarımın çeşitli biçimlendirme dilleriyle (xml, html, css vb.) veya doğrudan programlama dilleriyle kodlanması gerekmektedir. Otomatik kot üretme yaklaşımlarında amaç minimum yazılım geliştirici maliyeti ile kısa zamanda verimli ve hızlı uygulamalar geliştirmektir. Bu çalışmada, çeşitli yöntemleri kullanarak otomatik kot üretimi gerçekleştiren çalışmaları içeren geniş bir yayın taraması oluşturulmuştur. İncelenen makalelerde çoğunlukla derin öğrenme, görüntü işleme, yapay sinir ağları veya makine öğrenmesi yöntemleri kullanılmıştır. Bu derleme çalışması ile bu alanda çalışma yapacak araştırmacılara rehber olunması amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler(Derleme) |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 2 |
https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0Makale Kabulü | |
Çevrimiçi makale yüklemesi yapmak için kullanıcı kayıt/girişini kullanınız. Dergiye gönderilen makalelerin kabul süreci şu aşamalardan oluşmaktadır: 1. Gönderilen her makale ilk aşamada en az iki hakeme gönderilmektedir. 2. Hakem ataması, dergi editörleri tarafından yapılmaktadır. Derginin hakem havuzunda yaklaşık 200 hakem bulunmaktadır ve bu hakemler ilgi alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Her hakeme ilgilendiği konuda makale gönderilmektedir. Hakem seçimi menfaat çatışmasına neden olmayacak biçimde yapılmaktadır. 3. Hakemlere gönderilen makalelerde yazar adları kapatılmaktadır. 4. Hakemlere bir makalenin nasıl değerlendirileceği açıklanmaktadır ve aşağıda görülen değerlendirme formunu doldurmaları istenmektedir. 5. İki hakemin olumlu görüş bildirdiği makaleler editörler tarafından benzerlik incelemesinden geçirilir. Makalelerdeki benzerliğin %25’ten küçük olması beklenir. 6. Tüm aşamaları geçmiş olan bir bildiri dil ve sunuş açısından editör tarafından incelenir ve gerekli düzeltme ve iyileştirmeler yapılır. Gerekirse yazarlara durum bildirilir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. |