Research Article
BibTex RIS Cite

Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri

Year 2024, , 94 - 107, 18.07.2024
https://doi.org/10.37847/tdtad.1487388

Abstract

Amaç: Günümüzde yemek fotoğrafçılığı, sosyal medyanın ve dijital pazarlamanın güçlenmesiyle birlikte giderek daha önemli hale gelmiştir. Yiyecek ve içecek işletmeleri, hazırladıkları yemekleri ve içecekleri görsel olarak çekici bir şekilde sunarak müşteri çekmeyi ve marka bilinirliğini artırmayı hedeflemektedir. Bu araştırma, Bişkek şehrindeki restoran işletmelerinde işgörenlerin yemek fotoğrafçılığına olan ilgi düzeyini, bu alandaki kullanım durumlarını ve bilgi düzeylerini belirlemeyi amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniğiyle elde edilen verilerin, işgörenlerin yemek fotoğrafçılığına yönelik tutumları ve davranışları analiz edilmiştir. Bu nedenle araştırma örneklemini Bişkek şehir merkezinde faaliyet gösteren restoran işletmelerinde çalışan ve araştırmaya katılmaya gönüllü 306 işgören oluşturmaktadır.
Bulgular: Araştırmanın sonucunda; yemek fotoğrafçılığında en önemli ögenin menü planlama çalışmaları yaparken yemek fotoğrafçılığı tekniklerini kullanma, mesleki bilginin, yaratıcılığın, ışığın, kamera kalitesinin, renk uyumunun ve yemek hassasiyetinin olduğu tespit edilmiştir. Restoran işgörenlerinin yemek fotoğrafçılığı alanı ile ilgilendikleri ve ilgilenme nedeni olarak kendilerini geliştirmek şeklinde belirlenmiştir.
Sonuç ve Öneriler: Araştırmada varılan sonuçlar doğrultusunda; restoran işletmelerinde işgörenlerin yemek fotoğrafçılığına olan ilgisini artırmak ve bu alanda yeteneklerini geliştirmek için teorik, pratik ve akademik öneriler sunulmuştur. Bu önerilerin uygulanmasıyla işgörenlerin yemek fotoğrafçılığı alanındaki bilgi ve becerilerinin artması ve sektördeki etkilerinin daha da güçlenmesi gibi işgörenlerin kişisel gelişimlerine yönelik öneriler de bulunulduğu gibi çalıştıkları işletmenin reklam ve pazarlama faaliyetlerine olan katkıları da vurgulanmıştır.

References

  • Abdurrezzak, A. O. (2014). İşlevsel teori bağlamında yemek kültürünün iletişimsel yönü. Turkish Studies, 9(11), 1-16.
  • Ang, T. (2020). Digital Photographer's Handbook: of The Best-Selling Photography Manual. Penguin.
  • Ashman, R., Patterson, A., & Kozinets, R. V. (2021). Netnography and design thinking: development and illustration in the vegan food industry. European Journal of Marketing, 55(9), 2491-2514.
  • Büscher, S. (2018). Critical Success Factors in Using Visual Social Media as Social Commerce Platforms: The Case of Instagram and Pinterest [Master's thesis], University of Twente.
  • Cankul, D., Ari, O. P., & Okumus, B. (2021). The current practices of food and beverage photography and styling in food business. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 12(2), 287-306.
  • Custer, D. (2010). Food Styling: The Art og Preparing Food fort the Camera. Johns Wiley&Sons Inc. Hoboken.
  • Elias, M. J. (2017). Food on The Page: Cookbooks and American Culture. University of Pennsylvania Press.
  • Kim, B., Shin, M., & Kang, K. (2011). A study on the recognition and satisfaction of food styling for cooks in a deluxe hotel. The Korean Journal of Culinary Research, 17(3), 76-88.
  • Korsmeyer, C. (1999). Making Sense of Taste: Food and Philosophy. Cornell University Press.
  • Maina, L., & Moss, B. (2005). Digital Food Photography. Thomson Course Technology.
  • Sabbag, P. (2014). Gastronomic Photography: An Invitation To "Eating With The Eyes”. Unıversıdade Paulısta – Unıp Graduate Program In Communıcatıon.
  • Sarıtaş, A. (2022). Mutfak Yöneticilerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgi, Kullanma Durumları Ve Bilgi Düzeyleri: İstanbul Örneği. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Sarıtaş, A., & Sormaz, Ü. (2023). Mutfak yöneticilerinin yemek fotoğrafçılığına ilgileri, kullanma durumları ve bilgi düzeyleri: İstanbul örneği. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(1), 49-62.
  • Sipahi, S., Ekincek, S., & Yılmaz, H. (2017). Gastronominin sanatsal kimliğinin estetik üzerinden incelenmesi. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 5(3), 381-396.
  • Şengül, A., & Adabalı, M. M. (2023). Nörogastronominin duyular ve lezzet ile ilişkisi. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 6(7), 934-951.
  • URL 1 (2024) Studio We eat together dedicated to good food & Great photography, The Food Photographer’s Guide To Better Composition, Erişim Tarih:14.12.2023 Erişim Adresi: https://weeattogether.com/food-photographers-guide-better-composition-1/
  • URL-2 (2023). National Statistical Committee of the Kyrgyz Republic, Erişim Tarihi: 10.09.2023, Erişim Adresi: https://www.stat.kg/en/
  • Vivaldo, D., (2010). Food Stylist’s Handbook. Gibbs Smith Publishing. Wiley&Sons Inc. Hoboken. Weber, K., Story, M., & Harnack, L. (2006). Internet food marketing strategies aimed at children and adolescents: a content analysis of food and beverage brand web sites. Journal of The American Dietetic Association, 106(9), 1463-1466.
  • Young, N. S. (2011). Food Photography: From Snapshots to Great Shots. Peachpit Press.

The Interests, Usage Scenarios, and Knowledge Levels of Restaurant Employees Regarding Food Photography

Year 2024, , 94 - 107, 18.07.2024
https://doi.org/10.37847/tdtad.1487388

Abstract

Purpose: The importance of food photography has grown with the strengthening of social media and digital marketing. Food and beverage businesses aim to attract customers and increase brand awareness by visually presenting their dishes and drinks attractively. This research aims to determine the level of interest, usage, and knowledge of food photography among restaurant employees in Bishkek city.
Methodology: The study analyzed data obtained through a survey method to examine employees' attitudes and behaviors towards food photography. Because of this focus was on detailing employees' interest, usage, and knowledge levels regarding food photography in food and beverage establishments. The research included 306 voluntary participants working in restaurant businesses in downtown Bishkek.
Findings: The study found that the most important elements in food photography are using photography techniques while planning the menu, professional knowledge, creativity, lighting, camera quality, color harmony, and food sensitivity. It was determined that restaurant employees are interested in food photography and seek to improve themselves in this field.
Conclusion and Recommendations: Based on the research findings, theoretical, practical, and academic recommendations were provided to increase employees' interest in food photography and enhance their skills in this area. Suggestions for personal development were also made, along with emphasizing the contributions of employees to the advertising and marketing activities of their respective businesses.

References

  • Abdurrezzak, A. O. (2014). İşlevsel teori bağlamında yemek kültürünün iletişimsel yönü. Turkish Studies, 9(11), 1-16.
  • Ang, T. (2020). Digital Photographer's Handbook: of The Best-Selling Photography Manual. Penguin.
  • Ashman, R., Patterson, A., & Kozinets, R. V. (2021). Netnography and design thinking: development and illustration in the vegan food industry. European Journal of Marketing, 55(9), 2491-2514.
  • Büscher, S. (2018). Critical Success Factors in Using Visual Social Media as Social Commerce Platforms: The Case of Instagram and Pinterest [Master's thesis], University of Twente.
  • Cankul, D., Ari, O. P., & Okumus, B. (2021). The current practices of food and beverage photography and styling in food business. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 12(2), 287-306.
  • Custer, D. (2010). Food Styling: The Art og Preparing Food fort the Camera. Johns Wiley&Sons Inc. Hoboken.
  • Elias, M. J. (2017). Food on The Page: Cookbooks and American Culture. University of Pennsylvania Press.
  • Kim, B., Shin, M., & Kang, K. (2011). A study on the recognition and satisfaction of food styling for cooks in a deluxe hotel. The Korean Journal of Culinary Research, 17(3), 76-88.
  • Korsmeyer, C. (1999). Making Sense of Taste: Food and Philosophy. Cornell University Press.
  • Maina, L., & Moss, B. (2005). Digital Food Photography. Thomson Course Technology.
  • Sabbag, P. (2014). Gastronomic Photography: An Invitation To "Eating With The Eyes”. Unıversıdade Paulısta – Unıp Graduate Program In Communıcatıon.
  • Sarıtaş, A. (2022). Mutfak Yöneticilerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgi, Kullanma Durumları Ve Bilgi Düzeyleri: İstanbul Örneği. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Sarıtaş, A., & Sormaz, Ü. (2023). Mutfak yöneticilerinin yemek fotoğrafçılığına ilgileri, kullanma durumları ve bilgi düzeyleri: İstanbul örneği. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(1), 49-62.
  • Sipahi, S., Ekincek, S., & Yılmaz, H. (2017). Gastronominin sanatsal kimliğinin estetik üzerinden incelenmesi. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 5(3), 381-396.
  • Şengül, A., & Adabalı, M. M. (2023). Nörogastronominin duyular ve lezzet ile ilişkisi. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 6(7), 934-951.
  • URL 1 (2024) Studio We eat together dedicated to good food & Great photography, The Food Photographer’s Guide To Better Composition, Erişim Tarih:14.12.2023 Erişim Adresi: https://weeattogether.com/food-photographers-guide-better-composition-1/
  • URL-2 (2023). National Statistical Committee of the Kyrgyz Republic, Erişim Tarihi: 10.09.2023, Erişim Adresi: https://www.stat.kg/en/
  • Vivaldo, D., (2010). Food Stylist’s Handbook. Gibbs Smith Publishing. Wiley&Sons Inc. Hoboken. Weber, K., Story, M., & Harnack, L. (2006). Internet food marketing strategies aimed at children and adolescents: a content analysis of food and beverage brand web sites. Journal of The American Dietetic Association, 106(9), 1463-1466.
  • Young, N. S. (2011). Food Photography: From Snapshots to Great Shots. Peachpit Press.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Gastronomy
Journal Section Makaleler
Authors

Elzar Kushtaraly Uulu 0009-0001-5108-4422

Ümit Sormaz 0000-0001-7514-1500

Early Pub Date July 17, 2024
Publication Date July 18, 2024
Submission Date May 21, 2024
Acceptance Date July 7, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Kushtaraly Uulu, E., & Sormaz, Ü. (2024). Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 9(1), 94-107. https://doi.org/10.37847/tdtad.1487388
AMA Kushtaraly Uulu E, Sormaz Ü. Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. July 2024;9(1):94-107. doi:10.37847/tdtad.1487388
Chicago Kushtaraly Uulu, Elzar, and Ümit Sormaz. “Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları Ve Bilgi Düzeyleri”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 9, no. 1 (July 2024): 94-107. https://doi.org/10.37847/tdtad.1487388.
EndNote Kushtaraly Uulu E, Sormaz Ü (July 1, 2024) Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 9 1 94–107.
IEEE E. Kushtaraly Uulu and Ü. Sormaz, “Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri”, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 94–107, 2024, doi: 10.37847/tdtad.1487388.
ISNAD Kushtaraly Uulu, Elzar - Sormaz, Ümit. “Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları Ve Bilgi Düzeyleri”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 9/1 (July 2024), 94-107. https://doi.org/10.37847/tdtad.1487388.
JAMA Kushtaraly Uulu E, Sormaz Ü. Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2024;9:94–107.
MLA Kushtaraly Uulu, Elzar and Ümit Sormaz. “Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları Ve Bilgi Düzeyleri”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 9, no. 1, 2024, pp. 94-107, doi:10.37847/tdtad.1487388.
Vancouver Kushtaraly Uulu E, Sormaz Ü. Restoran İşletmeleri İşgörenlerinin Yemek Fotoğrafçılığına İlgileri, Kullanma Durumları ve Bilgi Düzeyleri. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2024;9(1):94-107.