Bu araştırmada otel isimleri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Örneklem olarak ise Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’te faaliyet gösteren konaklama işletmeleri seçilmiştir. 80 adet otel isminin incelendiği araştırmada; otel isimlerinin çoğunlukla yabancı sözcüklerden oluştuğu ve isim tercihinde ağırlıklı olarak ‘özel bir kelime anlamı’ ile ‘işletme sahibinin veya aileden birinin ismi ya da soy ismi’ üzerine odaklanıldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte, aile isminden türetilen otel adlarının işletmenin türüne göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Turizm, Konaklama İşletmeleri, Marka, İşletme İsmi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 6, 2016 |
Submission Date | December 9, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |