Markaların
ön plana çıkmak, sektörde lider konuma gelmek ve karlılıklarını arttırmak gibi
hedeflerle pazarlama stratejilerini teknolojik yenilikler üzerine
kurguladıkları görülmektedir. Sanal dünyada yaşanan ve Marshall, L’Oreal Paris,
Ray-Ban, Adidas, BMW, Ford, Volkswagen, IKEA gibi büyük markaların yakından
takip ederek pazarlama enstrümanı olarak kullandıkları bu yöntemlerden biri de
AG (Arttırılmış Gerçeklik) teknolojisidir. Özü itibarıyla dünyada var olan
gerçek nesneler üzerine tablet, gözlük ya da akıllı telefonlarca kullanılabilen
programlar sayesinde eklemlenen ses, görüntü, bilgi, destek ve etiket
özelliklerini içeren AG’nin yakın gelecekte turizm sektöründe de kapsamlı bir
biçimde kullanılacağı tahmin edilmektedir. Teknolojinin artık bireylerce
taşınabilir hale geldiği ve ‘giyilebilir’ olarak nitelendirildiği günümüzde
akıllı telefon, akıllı saat ve tabletler iletişimde ve bilgiye ulaşmada
kolaylık sağlayarak kişilere zaman kazandıran gelişmeler olmakla birlikte
istihdam yönünden bazı sakıncalar barındırmaktadır. Özellikle tarım, otomotiv,
oyuncak gibi insan gücüne dayalı endüstrilerde bireyin yerine geçen robot,
bilgisayar ve programlar zamanla turizm sektörü için de bir rakip haline
gelebilir mi? Ziyaret edilen destinasyonlarda turist rehberlerine ihtiyaç
kalmayabilir mi? Her geçen gün daha da gelişen yazılım programları turizm
destinasyonlarını nasıl etkiler? Bu araştırma, ‘sanal alem’ olarak
nitelendirilen ve bir ekranın arkasında var olan dünyanın, turizmi gelecek
yıllarda nasıl etkileyebileceğine odaklanarak özellikle yabancı literatürde
üzerinde önemle durulan noktalara dikkat çekmeyi hedeflemektedir.
It is seen that brands are
building their marketing strategies on technological innovations with the aim
of standing out, coming to the leading position in the sector, increase their
profitability. One of these methods experienced in the virtual world and used
by major brands such as Marshall, L'Oreal Paris, Ray-Ban, Adidas, BMW, Ford,
Volkswagen, IKEA as a marketing instrument by being followed closely is AR
(Augmented Reality) technology. In essence, it is anticipated that AR will be
used extensively in the tourism sector in the near future, including sound,
image, information, support and labeling features articulated through programs
that can be used by tablets, glasses or smartphones on realistic objects that
exist globally. Today that the technology has become portable by people and
described as ‘wearable’, smartphones, smartwatches and tablets are improvements
that save time for people by facilitating communication and information access,
however they have some drawbacks in terms of employment. Can robots, computers
and programs replacing individuals in industries based on human power, such as
agriculture, automotive and toy, become an opponent for the tourism sector over
time? Can tour guides not be needed in visited destinations? How do the
software programs that develop everyday affect tourism destinations? This
research aims to draw attention to the point particularly emphasized in the
foreign literature, focusing on how the world, which is described as a ‘virtual
world’ and exists behind a screen, can affect tourism in future years.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | December 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |