Bu araştırmada coğrafya öğretmenlerinin temel teknoloji öz-yeterliklerinin belirlenmesiamaçlanmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Ropp (1999) tarafından geliştirilen ve Türkçegeçerlik, güvenirlik çalışmaları Gençtürk, Gökçek ve Güneş (2009) tarafından yapılan “TemelTeknoloji Öz-Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek Trabzon ilinde 40 farklı ortaöğretimkurumunda görev yapan 95 coğrafya öğretmenine uygulanmıştır. Yapılan analizler öğretmenleringenel olarak e-posta alıp-gönderme, dosya paylaşımı ve arama motorlarından araştırma yapmagibi temel becerilerde teknoloji öz-yeterliklerinin diğer maddelere göre daha yüksek olduğunuortaya koymuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenlerin teknoloji öz-yeterlik inançları,cinsiyetlerine göre farklılaşmazken, mesleki deneyimlerine göre farklılık göstermektedir. Ayrıcaaraştırmada öğretmenlerin teknoloji öz-yeterlik inançlarının orta düzeyde olduğu bulunmuştur.Öğretmenlerin bilgisayarı kullanma amaçlarının başında ise tablo, grafik oluşturmak, yazı yazmakve İnternetten arama yapmak gelmektedir.
Bu araştırmada coğrafya öğretmenlerinin temel teknoloji öz-yeterliklerinin belirlenmesiamaçlanmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Ropp (1999) tarafından geliştirilen ve Türkçegeçerlik, güvenirlik çalışmaları Gençtürk, Gökçek ve Güneş (2009) tarafından yapılan “TemelTeknoloji Öz-Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek Trabzon ilinde 40 farklı ortaöğretimkurumunda görev yapan 95 coğrafya öğretmenine uygulanmıştır. Yapılan analizler öğretmenleringenel olarak e-posta alıp-gönderme, dosya paylaşımı ve arama motorlarından araştırma yapmagibi temel becerilerde teknoloji öz-yeterliklerinin diğer maddelere göre daha yüksek olduğunuortaya koymuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenlerin teknoloji öz-yeterlik inançları,cinsiyetlerine göre farklılaşmazken, mesleki deneyimlerine göre farklılık göstermektedir. Ayrıcaaraştırmada öğretmenlerin teknoloji öz-yeterlik inançlarının orta düzeyde olduğu bulunmuştur.Öğretmenlerin bilgisayarı kullanma amaçlarının başında ise tablo, grafik oluşturmak, yazı yazmakve İnternetten arama yapmak gelmektedir.
Other ID | JA84FE37RS |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2012 |
Submission Date | September 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 10 Issue: 3 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.