Bu
çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının lineer cebir
dersine yönelik tutumlarının ve lineer cebir alan dili yeterliklerinin
incelenmesidir. Çalışma, üç devlet üniversitesinde öğrenim gören 2, 3 ve 4.
sınıf ilköğretim matematik öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Tarama
modelinde olan çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilen Lineer Cebir Alan Dili Yeterlik Testi ve Lineer Cebir Dersine
Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi için t-testi, tek
faktörlü varyans analizi (ANOVA), korelasyon analizi ve betimsel istatistikler
kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının lineer cebir dersine yönelik
tutumları ve alan dili yeterlikleri cinsiyet, öğretim şekli (normal öğretim ya
da ikinci öğretim) ve öğretmen adayının çalışma durumu değişkenlerine göre
anlamlı fark göstermezken, sınıf düzeyi ve yaş değişkenlerine göre anlamlı fark
ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının alan dili yeterlikleri ile derse
yönelik tutumları arasında düşük düzeyde, anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki
bulunmuştur. Adayların lineer cebir alan dili yeterliklerinin oldukça düşük ve
lineer cebir dersine yönelik tutumlarında kararsız oldukları belirlenmiştir.
: Lineer Cebir alan dili yeterliği tutum ilköğretim matematik öğretmen adayları
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 1 |