Bu araştırma, Türkiye’de üstün yetenekli öğrencilerin eğitim
aldıkları en yaygın kurum olan bilim ve sanat merkezleri (BİLSEM)
öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrencilerin yaratıcılığını destekleme
düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Betimsel
tarama modelindeki araştırma 2017-2018 Eğitim - Öğretim yılının 2.
döneminde, Ankara’daki 5 BİLSEM’de çalışan 52 öğretmenle yürütülmüştür. Nicel veri toplama yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmanın
verileri, Soh (2000) tarafından geliştirilen ve Dikici (2013) Türkçe’ye
uyarlanan “Yaratıcılığı destekleyen öğretmen indeksi ölçeği” ile toplanmıştır.
Veriler t-testi ve ANOVA kullanılarak, Sosyal Bilimler için İstatistik Paket
Programı (SPSS) 22.0 versiyonu ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına
göre, ölçeğin toplamından alınan puanların ortalaması 149,53’tür. Ölçekten
alınabilecek en yüksek puanın 165 olduğu göz önüne alındığında, öğretmenlerinin
yaratıcılığı destekleme düzeyleri yüksek olarak değerlendirilebilir. Ayrıca
puanlar cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, üstün yetenekli öğrencilerle çalışma süresine
göre anlamlı düzeyde farklılık göstermezken, bağımsızlık alt boyutu eğitim
durumuna göre anlamlı düzeyde farklılık göstermektedir. Üstün yetenekli
öğrencilerin devam ettikleri örgün eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin
yaratıcılığı destekleme düzeyleri de incelenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | June 25, 2018 |
Acceptance Date | October 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 16 Issue: 2 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.