Okullarda rehberlik hizmetlerinin etkin bir
şekilde yürütülebilmesi için bu hizmetleri yürüten rehber öğretmenlerin
beklentilerinin güncel ve kapsamlı bir şekilde belirlenmesine ihtiyaç
duyulmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Rehberlik ve Psikolojik Danışma
hizmetlerinin yürütülmesi sürecinde rehber öğretmenlerin okul yöneticileri ve
öğretmenlerden beklentilerini saptamaktır. Çalışmanın amacına ulaşmak için
nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu Çorum ilinde ilkokul,
ortaokul ve liselerde görev yapan 48 rehber öğretmeni oluşturmaktadır.
Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme
kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen
yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Elde edilen veriler
nitel analiz yöntemi olan betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Rehber
öğretmenler, rehberlik hizmetlerinin gerektirdiği fiziki şartların yöneticiler
tarafından sağlandığını, yöneticilerin rehberlik hizmetleri dışında farklı iş
taleplerinde bulunduklarını belirtmişlerdir. Rehber öğretmenler yöneticilerden
genel olarak yapılan çalışmalara destek olmalarını, alan hakkında bilgi sahibi
olmalarını ve meslekle ilgili yanlış algılarını değiştirmelerini
beklemektedirler. Rehber öğretmenlerin diğer öğretmenlerden en önemli beklentileri
ise öğretmenlerin rehberlik servisiyle iş birliği halinde olmaları ve alanla
ilgili sahip oldukları yanlış algıyı değiştirmeleridir. Rehberlik Hizmetleri
Yönetmeliği gözden geçirilerek rehber öğretmenlerin görevleri
netleştirilmelidir. Yoruma açık ifadelerin kaldırılması noktasında çalışmalar
yapılmalıdır. Bu araştırma Çorum ilinde belirlenen okullarda yapılmıştır.
Araştırmacılar daha geniş örneklem ile farklı okul türlerinde, nitel ve nicel
verilerin birlikte kullanıldığı çalışmalar yapabilirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | December 11, 2018 |
Acceptance Date | March 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 17 Issue: 2 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.