Bu araştırmanın amacı aktif öğrenmeye dayalı öğretimin sınıf öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevreye ilişkin tutumlarına, çevreye yönelik olumlu davranışlarına ve çevreye yönelik tutumlarına etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Araştırma 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde “Çevre Bilim ve Eğitimi” dersi kapsamında 34 sınıf öğretmenliği öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Ayrıca 2019-2020 güz döneminde izleme testi gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği, Çevreye Yönelik Olumlu Davranış Ölçeği ve Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test-son test deseniyle gerçekleştirilerek veriler SPSS.22 programında analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarıyla tartışmaya dayalı olarak çevre sorunları irdelenmiş, adayların çevreye ilişkin bazı filmleri analiz etmeleri istenmiş ve çeşitli alan gezileri düzenlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre aktif öğrenmeye dayalı etkinliklerin öğretmen adaylarında çevreye yönelik belirtilen alanlarda olumlu fark yaratmakla birlikte sadece çevreye yönelik olumlu davranışlarında manidar fark yarattığı tespit edilmiştir.
Aktif Öğrenme Sürdürülebilir Çevre Tutum Çevre Yönelik Olumlu Davranış Çevreye Yönelik Olumlu Tutum
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2020 |
Submission Date | January 24, 2020 |
Acceptance Date | March 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 18 Issue: 1 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.