Bu araştırmada, ilkokullarda çalışan sınıf öğretmenlerinin “tecrübe ettikleri” ve “idealde” okulda eğitim olgusuna yönelik görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma Osmaniye Merkez ilçesindeki 10 ilkokulda görev yapan 174 sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin tecrübe edilen ve idealde okulda eğitime yönelik görüşlerini zihinsel algılar olan metaforlar yoluyla ortaya çıkarmak amacıyla veriler, iki açık uçlu ifadeyi (“Bana göre okulda tecrübe ettiğim eğitim… gibidir/-e benzer. Çünkü…” ve “Bana göre okulda eğitim… gibi olmalıdır/-e benzer. Çünkü…”) içeren bir form aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin okulda tecrübe ettikleri eğitimi sekiz ana kategori ve 24 (metafor) alt kategoride, ideallerindeki okulda eğitimi de yine sekiz ana kategori ve 35 (metafor) alt kategoride kavramsallaştırdıkları belirlenmiştir. Elde edilen bu ana kategori ve alt kategoriler (metaforlar) öğretmenlerin tecrübe ettikleri ve idealde okulda eğitime ilişkin görüşlerini ortaya koymaktadır. Sınıf öğretmenlerinin görüşleri ile sınırlı olan bu araştırma bulguları, diğer kademe ve branşlarda çalışan öğretmenlerin ve ayrıca okulla ilgili diğer paydaşların görüşleriyle desteklenebilir.
Nitel Araştırma Metafor Tecrübe Edilen Eğitim İdealde Eğitim Sınıf Öğretmeni Algı
Araştırmamıza verdikleri içten yanıtlarla katkı sunan Osmaniye Merkez ilçesinde çalışan sınıf öğretmenlerine çok teşekkür ederiz.
In this study, it was aimed to reveal opinions of Turkish primary school teachers’ about "education experienced at schools" and "ideal education at schools". The research was carried out with 174 primary school teachers working in 10 primary schools in Osmaniye Merkez district. In order to reveal the teachers' views on experienced and ideal education at school through metaphors, which are mental perceptions, the data was collected through a form included two open-ended statements (“For me, the education I experience at school is like/similar to… Because…” and “For me, education at school should be like/similar to … Because…”). As a result of the research, it was determined that the teachers conceptualized the education they experienced at school in eight main categories and 24 (metaphor) sub-categories, and the ideal education at school in eight main categories and 35 (metaphor) sub-categories. These main categories and sub-categories (metaphors) reveal teachers' views of their experienced and ideal education at schools. These research findings, which are limited to the opinions of primary school teachers, can be supported by the opinions of teachers working in other levels and branches, as well as other stakeholders related to the school.
Qualitative Research Metaphor Experienced Education Ideal Education Primary School Teachers Perception
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 2 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 2 |