Amaç:
Bu
çalışmada Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem I öğrencilerinin aldıkları
eğitim hakkındaki düşüncelerini öğrenmek ve tıbbi eğitimin planlamasına katkı
sağlamak amaçlanmaktadır.
Gereç
ve yöntem: Tanımlayıcı nitelikteki bu çalışmada denek grubu
Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi dönem I öğrencileridir. Araştırmaya 308
birinci sınıf öğrencisinden 84’ü dahil edilmiştir. Veriler yüz yüze anket
uygulanarak toplanmıştır.Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiki analiz
ile student-t testi ve ki-kare testi kullanılmıştır.
Bulgular:
Araştırmaya
katılan öğrencilerin sırasıyla 53’ü (%63.1)kız, 31’i (%36.9) erkek idi. Dönem I
öğrencilerinin günlük ders saatinin en fazla 6 saat olması, haftada 1 tam gün
ders olmaması, haftada 1 yarım gün ders olmaması, eğitici eşliğinde ek
laboratuvar dersi olması yönünden tercihleri sırasıyla %85.7, %77.5, %75, %77.4 idi. Öğrencilerin %72.6’sı tartışma
ağırlıklı derslerin, %62.7’si panel şeklinde derslerin yapılmasını istedikleri
tespit edilmiştir. Buna ek olarak öğrencilerin %92.9’u dersin sonunda derste anlatılan
konunun özetinin yapılmasını tercih ettiklerini ve %61.9’unun ödev verilmesinin
gereksiz olduğunu belirtmişlerdir.
Sonuç:
Sonuç
olarak Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin aldıkları eğitimin
yapılandırılmasında kullanılabilecek işe yarar bazı bulgulara ulaştığımızı
düşünüyoruz. Bunları kısaca derslerin nispeten geç başlaması, ders aralarının
daha uzun olması, teorik derslerin daha interaktif sunulması, ek laboratuvar
derslerinin yapılması şeklinde sıralayabiliriz.
Journal Section | Original Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Submission Date | April 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 16 Issue: 50 |