Özel Çalışma Modülleri (ÖÇM), bilimsel yöntemin temellerini ve bilgiye ulaşım yollarını öğretmeyi amaçlayan, öğrenciyi derinlemesine öğrenmeye teşvik eden ve öğrencileri bu konularda geliştiren eğitimsel etkinliklerdir. ÖÇM’lerde çalışılan konular, eğitim programıyla paralellik gösterebildiği gibi, sağlık alanının sosyal yönüyle ilgili konuları da kapsayabilmektedir. Tıp fakültelerinin programlarında ÖÇM’ye yer verilmesinin gerekliliği ulusal ve uluslararası birçok rehberde belirtilmektedir. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde ÖÇM’ler, 1998-1999 eğitim yılından bu yana eğitimin ilk 3 yılında yer almaktadır. Öğrenciler, öğretim üyelerince önerilen ÖÇM konuları arasından tercih yapmakta ve tercihlerinden birine yerleştirilmektedir. ÖÇM’lerden beklenen kazanımlar her bir yıl için farklılık göstermektedir. İlk yıl yayın derleme, ikinci yıl araştırma yapma ya da sosyal sorumluluk projesi, üçüncü yıl yayın derleme, araştırma yapma ve sosyal sorumluluk projesi alanında ÖÇM’ler önerilebilmektedir. Bu makalede sunulacak ÖÇM çalışması, bir yayın derleme ÖÇM’si olup bir hekimin hastasına ya da hasta yakınlarına kötü haberi iletmesi hakkındadır. Bir hekim için hastaya kötü haberi iletme biçimi çok büyük önem taşımaktadır. Çünkü hekimin tutum ve davranışları hastanın gelecek yaşamını, tedaviye bakış açısını doğrudan etkileyebilmektedir. Bu yüzden kötü haber, hastaya özel bir yolla verilmelidir. Bu ÖÇM çalışması biryandan birer hekim adayı olan Dönem 1 öğrencilerine bu konuda farkındalık kazandırmayı, diğer yandan da bilimsel kaynaklara ulaşma, bilgiyi yorumlayabilme, bilimsel metin yazabilme, sunum yapabilme, poster hazırlayabilme ve makale yazabilme konularında becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. ÖÇM çalışmasında eğitim programında ayrılan zaman dilimlerinde öğrencilerle eğitim yönlendiricisinin buluştuğu 7 oturum yapılmıştır. İlk oturumlarda kaynak tarama, alıntı yapma ve yayın derlemenin kuralları üzerinde durulmuş, ilerleyen oturumlarda derlemelerini ve ppt sunumlarını oluşturarak gruba sunmuş ve ÖÇM çalışmasına ilişkin poster hazırlamışlardır. Tüm bu aşamalarda gerek öğrenciler tarafından birbirlerine, gerekse öğretim üyesi tarafından öğrencilere verilen geribildirimler yol gösterici, geliştirici olmuştur. Oturumlar arasındaki zamanda da öğretim üyesi tarafından, yaptıkları hazırlıklar üzerinden öğrencilere geribildirim verilmiştir. Bu yazıda, ÖÇM çalışma süreci ayrıntılı bir biçimde verilmektedir.
Özel çalışma modülü Tıp eğitimi; Kötü haber verme; Bilgi kaynaklarına ulaşma; Yayın derleme
Journal Section | Program Introduction |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2016 |
Submission Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 15 Issue: 47 |