Covid-19 pandemisi nedeniyle aniden ve beklenmedik bir şekilde yüz yüze tıp eğitimine ara verilerek uzaktan eğitime geçilmesi sonucunda fakültemizde sürdürülen eğitim uygulamalarında değişiklikler yapılması gerekmiştir. Bu bağlamda, gerekli teknolojik alt yapı ile eş zamanlı olarak senkron ve asenkron derslerden oluşan programların oluşturulması, öğretim üyeleri ve öğrencilere yeni sistemin tanıtılması ve uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi ve etkin bir izleme değerlendirme mekanizması kurulması gereksinimi doğmuştur. Bu yazıda TOBB ETÜ Tıp Fakültesinde Mart-Ağustos 2020 arasında sürdürülen uzaktan tıp eğitimi hakkında bir değerlendirme yapılmakta ve 2020-2021 eğitim öğretim dönemi için yapılan çalışmalar açıklanmaktadır. Ayrıca, pandeminin uzaması olasılığı göz önünde bulundurularak uzaktan eğitimin devamı ya da harmanlanmış eğitim modeline geçilmesine ilişkin hususlar tartışılmaktadır.
Bu makale TıpDEK Yürütme Kurulu arafından deknalığımıza gönderilen ve Tıp Eğitimi Dünyası dergisinin COVİD-19 Özel sayısına katkıda bulunma çağrısı yapan duyuruya istinaden hazırlanmıştır.
Because of the Covid-19 pandemic, face to face medical education has been interrupted suddenly and unexpectedly and distance education has started which caused some significant changes in education. In this context, necessary technological infrastructure is developed simultaneously with training curricula consisting of synchronized and asynchronized classes, the new system is introduced to students and trainers, novel assessment, and evaluation methods and effective monitoring and surveillance mechanisms are developed. In this paper, the distance medical education at the TOBB ETÜ School of Medicine between March-August 2020 is evaluated and plans for the 2020-2021 academic year are explained. Also, considering the risk of prolongation of the pandemic, continuation of distance education or transition to the blended education model is discussed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Program Introduction |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | August 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 60-1 |