The novel coronavirus disease (COVID-19) pandemic has disrupted medical education worldwide. The social distancing measure implemented to curb the COVID-19 pandemic caused the suspension of classroom education in all educational institutions. After the Higher Education Council's decision to conduct distance education in all higher education institutions in the spring semester of the 2019-2020 academic year, traditional face to face undergraduate medical education was also suspended. In this article, we aimed to summarize the changes made in the medical education program and assessment-evaluation at Akdeniz University Faculty of Medicine during the COVID-19 pandemic.
Yeni koronavirus hastalığı (COVID-19) pandemisi (küresel salgını) dünya çapında tıp eğitimini etkiledi. COVID-19 küresel salgınını kontrol altına almak için uygulanan sosyal mesafenin korunması önlemi, tüm eğitim kurumlarında derslik eğitiminin askıya alınmasına neden oldu. Yükseköğretim Kurulu’nun 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde tüm yükseköğretim kurumlarında eğitimin uzaktan eğitim yolu ile yapılması kararı sonrası geleneksel yüz yüze yürütülen Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi de askıya alındı. Bu makalede, COVID-19 küresel salgını döneminde Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde tıp eğitim programında ve ölçme-değerlendirmede yapılan değişiklikleri özetlemeyi amaçladık.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Program Introduction |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | September 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 60-1 |