Case Report
BibTex RIS Cite

The Effect of Pandemıc on Medical Education and Distance Learning Experience

Year 2021, Volume: 20 Issue: 60-1, 87 - 90, 30.04.2021
https://doi.org/10.25282/ted.795634

Abstract

Distance education for medical students was not a debate until now due to intensive practice and skill trainings. Modern medical education has experienced a pandemic for the first time. For this reason, nobody was ready to distance medical education. It been predicted that spread of online-learning applications in medical education will gradually increase. The softwares developed for traditional education and defined as a learning management systems are suitable for use in distance education as they provide a platform where asynchronized and synchronized lessons are given if the applications are integrated. Due to the fact that, we have employed a learning management system since the beginning of medical education, we have been able to proceed education of medical students without obstacles. However, it has been observed that the basic medical practice and skills cannot be given by distance education, and security issues are the most important limitation in the exams of distance education

References

  • 1. Sayek İ. Tıp eğitiminin gelişimi ve değişim: 21. yüzyılda tıp eğitimi. Sayek İ, Turan S, Naçar M, Akalın AA. Tıp Eğiticisi El Kitabı. Güneş Tıp Kitapevleri, 1. Baskı, 2016, 3-11.
  • 2. Frenk J, Chen L, Bhutta ZA et all. Health professionals for a new century: transforming education to strengthen health systems in an interdependent World. Lancet. 2010 Dec 4;376(9756):1923-58. doi: 10.1016/S0140-6736(10)61854-5. Epub 2010 Nov 26.
  • 3. World Federation of Medical Education. The Edinburgh Declaration Medical Education. http://wfme.org/projects/wfme-publications/99-the-edinburgh-declaration/file: 1988. [15.01.2016]
  • 4. Onan A, Gökpınar E. Tıpta E-öğrenme. Sayek İ, Turan S, Naçar M, Akalın AA. Tıp Eğiticisi El Kitabı. Güneş Tıp Kitapevleri, 1. Baskı, 2016, 195-202.

Küresel Salgının Tıp Eğitimi Üzerine Etkileri ve Uzaktan Eğitim Tecrübesi

Year 2021, Volume: 20 Issue: 60-1, 87 - 90, 30.04.2021
https://doi.org/10.25282/ted.795634

Abstract

Uygulama ve beceri eğitimlerinin yoğun olması nedeniyle tıp eğitiminin tamamen uzaktan yapılması günümüze kadar hiç tartışma konusu yapılmadı. Modern tıp eğitimi böyle bir küresel salgınla ilk kez karşılaştı. Bu sebeple uzaktan tıp eğitimi yapmaya kimse hazırlıklı değildi. E-öğrenme uygulamaları tıp eğitimi içinde yaygınlığını giderek artıracağı görülmektedir. Örgün eğitim için geliştirilen ve öğrenme yönetim sistemi olarak tanımlanan yazılımlar, asenkron uzaktan eğitimlerin yapılabildiği ve senkron eğitim uygulamalarının entegre edilebildiği bir platform sağladığı için uzaktan eğitimde kullanıma uygundur. Böyle bir öğretim yönetim sistemini eğitim öğretim hayatımızın başından beri yaklaşık dört yıldır kullandığımız için bu süreçte tıp eğitimimizi kesintiye uğratmadan sürdürebildik. Ancak tıp eğitiminin temel hekimlik uygulama ve becerilerinin uzaktan eğitimle verilmeyeceği, elektronik ortamlarda yapılan sınavlarda güvenlik sorununun en önemli kısıtlılık olduğu yaşanarak görülmüştür.

References

  • 1. Sayek İ. Tıp eğitiminin gelişimi ve değişim: 21. yüzyılda tıp eğitimi. Sayek İ, Turan S, Naçar M, Akalın AA. Tıp Eğiticisi El Kitabı. Güneş Tıp Kitapevleri, 1. Baskı, 2016, 3-11.
  • 2. Frenk J, Chen L, Bhutta ZA et all. Health professionals for a new century: transforming education to strengthen health systems in an interdependent World. Lancet. 2010 Dec 4;376(9756):1923-58. doi: 10.1016/S0140-6736(10)61854-5. Epub 2010 Nov 26.
  • 3. World Federation of Medical Education. The Edinburgh Declaration Medical Education. http://wfme.org/projects/wfme-publications/99-the-edinburgh-declaration/file: 1988. [15.01.2016]
  • 4. Onan A, Gökpınar E. Tıpta E-öğrenme. Sayek İ, Turan S, Naçar M, Akalın AA. Tıp Eğiticisi El Kitabı. Güneş Tıp Kitapevleri, 1. Baskı, 2016, 195-202.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Program Introduction
Authors

Mustafa Karahoca 0000-0002-5171-7306

Muttalip Cicek 0000-0003-4807-4482

Ali Güneş

Publication Date April 30, 2021
Submission Date September 16, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 20 Issue: 60-1

Cite

Vancouver Karahoca M, Cicek M, Güneş A. Küresel Salgının Tıp Eğitimi Üzerine Etkileri ve Uzaktan Eğitim Tecrübesi. TED. 2021;20(60-1):87-90.