Amaç: Tıp fakültesi öğrencilerinin akademik mükemmeliyetçilik ve bilişsel esneklik düzeylerini incelemektir. Ek olarak akademik mükemmeliyetçilik ve bilişsel esneklik düzeyi ilişkisi de incelenmiştir.
Yöntem: Bu araştırma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesinde 2021-2022 Eğitim Yılında öğrenim gören tıp fakültesi öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 414 öğrenci katılmıştır. Veriler akademik mükemmeliyetçilik ölçeği ve bilişsel esneklik ölçeği ile elde edilmiştir. Öğrencilerin akademik mükemmeliyetçilik ve bilişsel esneklik düzeyleri aritmetik ortalama, standart sapma, ortanca, minimum ve maksimum değerleri gibi betimleyici istatistikler ile özetlenmiştir. Uygun istatistiksel analizler yapılarak öğrencilerin akademik mükemmeliyetçilik ve bilişsel esneklik düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Öğrencilerin cinsiyeti, öğrenim gördükleri dönemlere göre karşılaştırma analizleri iki faktörlü ANOVA (faktöriyel ANOVA) testi ile yapılmıştır. Anlamlı farklılıkları belirlemek amacıyla Bonferroni çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır.
Bulgular: Tıp fakültesi öğrencilerinin akademik mükemmeliyetçilik düzeylerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Tıp fakültesi öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri yüksektir. Tıp fakültesi öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile akademik mükemmeliyetçilik düzeyleri arasında anlamlı, düşük düzeyde ve negatif ilişki belirlenmiştir. Kadın öğrencilerin akademik mükemmeliyetçilik puan ortalamaları erkek öğrencilerden yüksektir. Dönem 5 öğrencilerinin akademik mükemmeliyetçilik puan ortalamaları dönem 2, 3 ve 4 öğrencilerinden düşüktür. Erkek öğrencilerin bilişsel esneklik puan ortalamaları kadın öğrencilerden yüksektir. Dönem 5 öğrencilerinin bilişsel esneklik puan ortalamaları dönem 1, 3 ve 4 öğrencilerinden düşüktür. Dönem 2 öğrencilerinin bilişsel esneklik puan ortalamaları dönem 4 öğrencilerinden düşüktür.
Sonuç: Tıp fakültesi öğrencilerinin akademik mükemmeliyetçilik düzeyleri orta düzeydedir. Tıp fakültesi öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyi yüksektir. Tıp fakültesi kadın öğrencileri erkek öğrencilerden daha mükemmeliyetçi, fakat erkekler kadınlardan daha yüksek bilişsel esneklikte belirlenmiştir. Sınıf düzeyinin artışı bilişsel esnekliği azaltabilmektedir.
Aim: To examine the academic perfectionism and cognitive flexibility levels of medical school students. In addition, the relationship between academic perfectionism and cognitive flexibility level was also examined. Methods: This research was carried out with medical faculty students studying at Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine in the 2021-2022 academic year. 414 students participated in the research. Data were obtained with the academic perfectionism scale and the cognitive flexibility scale. Students' academic perfectionism and cognitive flexibility levels were summarized with descriptive statistics such as arithmetic mean, standard deviation, median, minimum and maximum values. The relationship between students' academic perfectionism and cognitive flexibility levels was examined by making appropriate statistical analyzes. Comparison analyzes according to the gender of the students and the periods they studied were made with the two-way ANOVA (factorial ANOVA) test. Bonferroni multiple comparison test was used to determine significant differences.
Results: It was determined that the academic perfectionism levels of the medical faculty students were at a moderate level. Cognitive flexibility levels of medical faculty students are high. A significant, low and negative relationship was determined between the cognitive flexibility levels of medical school students and their academic perfectionism levels. Academic perfectionism mean scores of female students are higher than male students. Academic perfectionism mean scores of term 5 students are lower than term 2, 3 and 4 students. Cognitive flexibility mean scores of male students are higher than female students. Cognitive flexibility mean scores of term 5 students are lower than term 1, 3 and 4 students. Cognitive flexibility mean scores of term 2 students are lower than term 4 students.
Conclusions: Academic perfectionism levels of medical faculty students are moderate. The cognitive flexibility level of medical faculty students is high. Medical school female students were found to be more perfectionistic than male students, but males had higher cognitive flexibility than females. Increasing grade level can decrease cognitive flexibility.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | June 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 21 Issue: 65 |