Amaç: Tıp eğitiminde mezuniyet öncesi akademik başarının mezuniyet sonrası akademik başarıya etkisi halen cevaplanmamış ve merak uyandıran bir konudur. Mezuniyet öncesi bilgi düzeyi ile mezuniyet sonrası akademik başarı arasında zayıf bir ilişki saptanırken klinik performans değerlendirmeye alındığında ise daha anlamlı ilişki düzeyi saptanmaktadır. Ancak mevcut çalışmaların heterojen olması, farklı değerlendirme kriterlerinin kullanılması nedeniyle bu konuda kesin bir yargıya varılması mümkün olmamaktadır. Bu çalışmada tıp fakültesi öğrencilerinin mezuniyet öncesi akademik başarılarının, mezuniyet sonrası akademik başarılarını yordama geçerliliğinin araştırılması amaçlandı.
Yöntem: Kesitsel tipteki araştırmaya Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi’ni herhangi bir tarihte bitirmiş ve 2021 yılında Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin herhangi bir bölümünde mezuniyet sonrası tıp eğitimi alan 124 katılımcı dahil edildi. Katılımcıların mezuniyet öncesi akademik performansları mezuniyet ortalama puanı ve Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) puanı ile; mezuniyet sonrası akademik başarıları ise beceri sınavı puanı ve Mesleki Yeterlilik Formu (MYF) kullanılarak değerlendirildi. MYF, 8 bölümden ve 40 sorudan oluşmakta ve medikal bilgi, hasta bakımı, profesyonellik, insanlarla iletişim yeteneği, uygulamaya dayalı öğrenme ve geliştirme, görev bilinci, araştırma yeteneği, kişisel özellikler alt bölümlerini içermekte olup Cronbach alfa katsayısı 0.9740 olarak hesaplandı. Kategorik değişkenler sayı ve yüzde ile; sürekli değişkenler aritmetik ortalama, standart sapma ile gösterildi. İstatistiksel analizde frekans dağılımları, t-testi, ANOVA, ki-kare testi ve Spearman korelasyon analizi kullanıldı. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edildi.
Bulgular: Uzmanlık öğrencilerinin mezuniyet puan ortalaması 2.9±0.3; MYF puan ortalaması 131,15±27,3 idi. Tıp fakültesi mezuniyet puanları ile MYF puanları (r:0.186, p=0.003) ve TUS puanları arasında (r:0.25, p<0.001) pozitif yönde zayıf anlamlı korelasyon saptandı.
Sonuç: Tıp eğitiminde mezuniyet öncesi akademik başarı, mezuniyet sonrası akademik başarı açısından fikir vericidir. Mezuniyet sonrası tıp eğitiminde akademik başarının global olarak kabul gören tanımı henüz yapılmamış olsa da akademik başarı değerlendirmesi yapılırken tüm yetkinlik alanlarının göz önüne alınması ve kapsayıcı bir değerlendirme yapılmasına dikkat edilmelidir.
Background: The impact of undergraduate academic success on post-graduate academic success in medical education remains an unanswered and intriguing question. While a weak relationship has been identified between undergraduate knowledge levels and post-graduate academic success, a more significant correlation emerges when clinical performance is considered. However, due to the heterogeneity of existing studies and varying evaluation criteria, it is impossible to make a definitive judgment on this issue. This study aims to investigate the predictive validity of undergraduate academic success in relation to post-graduate academic success among medical students.
Methods: This cross-sectional study included 124 participants who graduated from Gazi University Faculty of Medicine at various times and pursued post-graduate medical education in 2021. Participants' pre-graduate academic performance was assessed using their graduation averages and Medical Specialty Examination (TUS) scores. In contrast, post-graduate academic success was evaluated based on skill exam scores and the Professional Competence Form (MYF). The MYF consists of 8 sections with 40 questions, covering medical knowledge, patient care, professionalism, interpersonal communication skills, practice-based learning and improvement, duty awareness, research skills, and personal characteristics, with a Cronbach's alpha coefficient of 0.974. Categorical variables were expressed as numbers and percentages, while continuous variables were presented as means and standard deviations. Statistical analyses included frequency distributions, t-tests, ANOVA, chi-square tests, and Spearman correlation analysis, with a significance level set at p<0.05.
Results: The average graduation score of the residents was 2.9±0.3; the average MYF score was 131.15±27.3. A weak positive correlation was found between medical school graduation scores and MYF scores (r:0.186, p=0.003) and between graduation scores and TUS scores (r:0.25, p<0.001).
Conclusions: Undergraduate academic success offers insights into post-graduate academic achievement in medical education. Although a globally accepted definition of post-graduate academic success has yet to be established, it is crucial to consider all competency areas in academic evaluations and to conduct comprehensive assessments.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Medical Education |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Early Pub Date | March 28, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | October 9, 2024 |
Acceptance Date | March 6, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 24 Issue: 72 |