Jean Genet’s 1957 play The Blacks (Les Nègres) raised a great controversy due to then ongoing colonial policies of the French government. In the play, Genet approaches the ways of how the colonial ideology perceives the Blacks. This article, with reference to Frantz Fanon, attempts at the exposition of the social norms that identify the black and the white people and making them both visible along with the neuroticism they undergo, following the colonial encounter, in the world created by the very colonial ideology while it forms its own identity in the play the Blacks (Les Nègres).
Jean Genet, 1957 yılında kaleme aldığı Zenciler (Les Nègres) adlı oyu-nu Fransız devletinin devam eden sömürge politikalarından dolayı büyük tartışmalara yol açar. Genet oyununda kolonyal ideolojinin siyahları gör-me biçimini konu edinir. Bu çalışma Frantz Fanon’dan hareketle, Zenci-ler oyununda kolonyal ideolojinin kendi kimliğini oluştururken, kolonyal karşılaşma sonrası, yarattığı dünyadaki nevrotikleşen siyah ve beyaz in-sanı görünür kılmayı ve onları belirleyen toplumsal normları açık etmeyi amaçlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 26 |