Trafik kaza-olayları
otoyollardaki trafik sıkışıklığının önemli nedenlerindendir ve esnek trafik
kontrol yöntemleri gerektirmektedir. Şerit
kontrol sistemleri (ŞKS), otoyollardaki şerit
kullanımını yönetmek için kullanılan trafik yönetim teknolojisidir. Bu
teknolojide, her şerit üzerinde şerite özel bir elektronik tanıtı ile
sürücülere Değişken Hız Sınırı (DHS) veya şerit kapatılması bilgisi iletilerek
trafik yönetimi yapılmaktadır. Bu çalışmada, D100 Karayolu´nda bulunan bir yol ağında tek bir şeridin
kaza sonucu kapanması durumunda, 141 senaryoda, farklı uyum, talep ve
konumlarda ayrı ayrı ve birlikte ŞKS ve DHS uygulamalarının mikroskobik olarak
etkinliği ölçülmüştür. ŞKS´nin tek başına uygulandığı en iyi senaryoda ortalama
seyahat süresi %16.76 azalırken, ortalama seyahat hızı %20.19 artmıştır.
Traffic incidents
are one of the major causes of traffic congestion requiring flexible traffic
control methods. Lane control sistems (LCSs) are a form of traffic management
technology for managing lane use on freeways. This is accomplished by posting
speed limits or notices to vacate/change a lane on an electronic sign above
each lane. In this study, the effectiveness of LCS and speed limit
implementations is tested using 141 scenarios including different compliance
rates, traffic demands and LCS locations in a single-blocked-lane incident case
on a microsimulation model of a network in D100 Highway in Istanbul. The best
scenario (LCS implementation only) decreased the average travel time by 16.76%,
and increased the average speed by 20.19%.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 1, 2016 |
Submission Date | March 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 27 Issue: 4 |