Research Article
BibTex RIS Cite

Metro Sistemlerinin Yapım ve İşletme Maliyetleri Optimizasyonu İçin Bir Çalışma

Year 2016, Volume: 27 Issue: 4, 7659 - 7668, 01.10.2016

Abstract

Bu makale, yazarın tamamlamış
olduğu doktora tezinden yararlanılarak hazırlanmıştır. Çalışmanın konusu; metro
sistemlerinin yapım ve işletme maliyetlerinin, farklı yolculuk kapasiteleri,
çeşitli yapım metotları, farklı dizi uzunlukları vb. değişkenlere göre
hesaplanarak, en uygun yapım ve işletme maliyet alternatiflerini öneren bir
yaklaşım geliştirmektir. Bu amaçla, metro sistemlerinin yapımı öncesi
hazırlanan fizibilite etüdü çalışmasına esas olacak, en uygun yapım ve işletme
maliyetlerini sağlayan sistemleri öneren bir yazılım geliştirilmiştir. Bu
yazılım nesne tabanlı programlama yaklaşımı kullanılarak Microsoft Visual
Studio C # dili ile geliştirilmiştir. Söz konusu metro hattının yapım ve
işletme maliyetini BP-BB genetik algoritma yöntemi ve Simulator X programları
çıktılarıyla optimize edilmektedir. 

References

  • Öztürk, Z., Dündar, M.T., Metro Sistemlerinde Yapım ve İşletme Maliyetlerinin Optimizasyonu İçin Bir Yaklaşım, 2. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Semp. (ISERSE’13), Karabük, Türkiye, 9-11 Ekim 2013.
  • Öztürk, Z., Öztürk, T., İstanbul Kara Ulaşımında Alan Kullanımı Ekolojik Faktörünün Belirlenmesi, İMO Teknik Dergi, sf. 4979-4985, 2010.
  • Öztürk, Z., Kentiçi Raylı Sistemlerin Seçimi için Kriterler, Sixth International Conference on ACE, 1789-1799, Ekim 6-8, Boğaziçi Üniversitesi, 2004.
  • Demircan, K., Kentiçi Raylı Sistem Hatlarının Yolcu Öngörülerindeki Güvenirliliğin İrdelenmesi, yüksek lisans tezi , İTÜ, 2010.
  • Toklu, Y.C., N.E. Toklu, Toklu, Ş.Ç., Büyük Patlama–Büyük Büzülme Yönteminin Kısıtlı Kaynaklı Çizelgeleme Problemlerine Uygulanması, 2. Proje ve Yapım Yönetimi Kongresi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Urla-İzmir, 2012.
  • Açıkbaş S.,: Çok Hatlı Çok Araçlı Raylı Sistemlerde Enerji Tasarrufuna Yönelik Sürüş Kontrolü Doktora Tezi, İTÜ FBE, 2008.
  • Flyvbjerg, B., Holm, M.K.S. and Buhl, S.L.,: How (in)accurate are demand forecasts in public works projects? The case of transportation. Journal of the American Planning Association, 71 (2), 131-146, 2005.

A Study for the Optimization of Construction and Operation Costs for Metro Systems

Year 2016, Volume: 27 Issue: 4, 7659 - 7668, 01.10.2016

Abstract

This article makes a brief reference to the Ph.D.
dissertation by the author. Developing an approach method for, calculating and
offering the most appropriate solution to optimize a metro system’s
construction and operation costs. This includes different alternatives for
passenger capacity, train sets, construction methods, etc. In order to optimize
the construction and operation costs of a metro line, a software was developed
in Microsoft Visual Studio with C# language by using object oriented
programming approach. The software uses Big Bang-Big Crunch (BB-BC) algorithm
for the optimization process. BB-BC Genetic Algorithm method and results of the
Simulator X were used for the optimization. Finally the study also aims to
offer a proposed software model which must meet the estimated transport demand
for the target year, and also satisfies minimum construction and operating
costs, with alternatives.

References

  • Öztürk, Z., Dündar, M.T., Metro Sistemlerinde Yapım ve İşletme Maliyetlerinin Optimizasyonu İçin Bir Yaklaşım, 2. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Semp. (ISERSE’13), Karabük, Türkiye, 9-11 Ekim 2013.
  • Öztürk, Z., Öztürk, T., İstanbul Kara Ulaşımında Alan Kullanımı Ekolojik Faktörünün Belirlenmesi, İMO Teknik Dergi, sf. 4979-4985, 2010.
  • Öztürk, Z., Kentiçi Raylı Sistemlerin Seçimi için Kriterler, Sixth International Conference on ACE, 1789-1799, Ekim 6-8, Boğaziçi Üniversitesi, 2004.
  • Demircan, K., Kentiçi Raylı Sistem Hatlarının Yolcu Öngörülerindeki Güvenirliliğin İrdelenmesi, yüksek lisans tezi , İTÜ, 2010.
  • Toklu, Y.C., N.E. Toklu, Toklu, Ş.Ç., Büyük Patlama–Büyük Büzülme Yönteminin Kısıtlı Kaynaklı Çizelgeleme Problemlerine Uygulanması, 2. Proje ve Yapım Yönetimi Kongresi, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Urla-İzmir, 2012.
  • Açıkbaş S.,: Çok Hatlı Çok Araçlı Raylı Sistemlerde Enerji Tasarrufuna Yönelik Sürüş Kontrolü Doktora Tezi, İTÜ FBE, 2008.
  • Flyvbjerg, B., Holm, M.K.S. and Buhl, S.L.,: How (in)accurate are demand forecasts in public works projects? The case of transportation. Journal of the American Planning Association, 71 (2), 131-146, 2005.
There are 7 citations in total.

Details

Journal Section Technical Note
Authors

Mehmet Tarık Dündar

Zübeyde Öztürk

Publication Date October 1, 2016
Submission Date March 21, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 27 Issue: 4

Cite

APA Dündar, M. T., & Öztürk, Z. (2016). Metro Sistemlerinin Yapım ve İşletme Maliyetleri Optimizasyonu İçin Bir Çalışma. Teknik Dergi, 27(4), 7659-7668.
AMA Dündar MT, Öztürk Z. Metro Sistemlerinin Yapım ve İşletme Maliyetleri Optimizasyonu İçin Bir Çalışma. Teknik Dergi. October 2016;27(4):7659-7668.
Chicago Dündar, Mehmet Tarık, and Zübeyde Öztürk. “Metro Sistemlerinin Yapım Ve İşletme Maliyetleri Optimizasyonu İçin Bir Çalışma”. Teknik Dergi 27, no. 4 (October 2016): 7659-68.
EndNote Dündar MT, Öztürk Z (October 1, 2016) Metro Sistemlerinin Yapım ve İşletme Maliyetleri Optimizasyonu İçin Bir Çalışma. Teknik Dergi 27 4 7659–7668.
IEEE M. T. Dündar and Z. Öztürk, “Metro Sistemlerinin Yapım ve İşletme Maliyetleri Optimizasyonu İçin Bir Çalışma”, Teknik Dergi, vol. 27, no. 4, pp. 7659–7668, 2016.
ISNAD Dündar, Mehmet Tarık - Öztürk, Zübeyde. “Metro Sistemlerinin Yapım Ve İşletme Maliyetleri Optimizasyonu İçin Bir Çalışma”. Teknik Dergi 27/4 (October 2016), 7659-7668.
JAMA Dündar MT, Öztürk Z. Metro Sistemlerinin Yapım ve İşletme Maliyetleri Optimizasyonu İçin Bir Çalışma. Teknik Dergi. 2016;27:7659–7668.
MLA Dündar, Mehmet Tarık and Zübeyde Öztürk. “Metro Sistemlerinin Yapım Ve İşletme Maliyetleri Optimizasyonu İçin Bir Çalışma”. Teknik Dergi, vol. 27, no. 4, 2016, pp. 7659-68.
Vancouver Dündar MT, Öztürk Z. Metro Sistemlerinin Yapım ve İşletme Maliyetleri Optimizasyonu İçin Bir Çalışma. Teknik Dergi. 2016;27(4):7659-68.