Bu
araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını ve
okumaya ilişkin tercihlerini belirlemek ve değerlendirmektir. Bu çalışmada,
bazı öğrencilerin okumayı severken ve her fırsatta okumayı tercih ederken, bazı
öğrencilerin okumaktan neden hoşlanmadıkları, öğrencilerin daha fazla okumak
için ne istedikleri, okumaktan ne bekledikleri, okumayı nasıl algıladıkları,
hangi durum ve şartların değişmesi halinde daha fazla okuyabilecekleri
sorularına cevap aranmaktadır. Betimsel nitelikli bu araştırmanın çalışma
grubunu, olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden oranlı tabakalı örnekleme ve
sistematik örnekleme yöntemleriyle seçilen 300 ilkokul 4. sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 11 sorudan oluşan “İlkokul 4. Sınıf
Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Tercihleri” başlıklı anketle
toplanmıştır. Öğrencilerin veri toplama aracına verdikleri yanıtlardan oluşan
nicel verilerin analizinde frekans (f) ve yüzde (%) kullanılmıştır. Elde edilen
bulgulara göre, katılımcıların büyük çoğunluğunun okumaktan çok keyif
aldıkları, hemen hemen her gün kitap okudukları ve yeteri kadar okuduklarını
düşündükleri tespit edilmiştir. Ayrıca, katılımcıların okumaya ilişkin olumlu
tutum sergiledikleri, ders kitapları dışında en fazla dijital materyalleri
okumayı tercih ettikleri, yazınsal tür olarak macera türünü yeğledikleri
belirlenmiştir. Okumanın tercih edildiği alanlar açısından katılımcıların
çoğunun evde yatak odasını, okulda sınıfı, kamusal alanda ise şehir
kütüphanelerini tercih ettikleri görülmüştür. Daha çok anneleriyle okumayı ve
okuduklarını anneleriyle paylaşmayı tercih eden katılımcıların faydalı olduğunu
düşündükleri için okudukları saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2018 |
Submission Date | September 28, 2018 |
Acceptance Date | September 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 3 |