Bu
araştırmanın amacı, 3-10 yaş arası gelişimsel sorunu olan çocuklarda ve
ebeveynlerinde Filial terapinin bir çeşidi olan Çocuk-Ebeveyn İlişki
Terapisinin etkisini incelemektir.
Bu
araştırma öntest-sontest deney gruplu yarı deneysel çalışma olup, Erzurum
ilinde gönüllü 7 anne ve çocuklarının katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırmaya
katılan annelere on hafta boyunca haftada bir gün 3 saat Çocuk-Ebeveyn İlişki
Terapisi eğitimi verilmiştir. Araştırmada verilerin toplanmasında Filial
Problem Kontrol Listesi, Porter Ebeveyn Kabul Ölçeği ve Yetişkin-Çocuk
Etkileşiminde Empati Ölçeği öntest ve sontest olarak uygulanmış ve oyun
seanslarının video kayıtları kullanılmıştır. Eğitim ve özel oyun seansları
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde bu amaca uygun olarak
düzenlenen eğitim ve oyun odasında yürütülmüştür.
Verilerin
analizi sonrası, Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisi eğitiminin çocukların gelişimsel
problemlerini azaltılmasında, ebeveynlerin çocuklarını kabul ve çocuklarına
empati yapabilme düzeylerinin de artmasında etkili olduğu görülmüştür.
Filial terapi Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisi gelişimsel problemler ebeveynsel kabul ebeveynsel empati
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Submission Date | April 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 4 |