Research Article
BibTex RIS Cite

GÖLGE EĞİTİM: DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARINA YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI

Year 2021, Volume: 10 Issue: 1, 255 - 271, 15.03.2021

Abstract

Bu araştırma, Destekleme ve Yetiştirme Kursları’na (DYK) yönelik okul paydaşlarının uygulamaya ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan nitel bir çalışmadır. Araştırma Ege Bölgesi’nde yer alan bir Anadolu lisesinde DYK’den sorumlu 1 müdür yardımcısı, 4 öğretmen ve 22 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı durum çalışmasında DYK’ye yönelik paydaş deneyimleri, görüş ve önerileri görüşme ve gözlemler aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Sonuç olarak katılımcılar DYK’yi faydalı, düzenli devam edildiği sürece verimli ve etkili bulmuşlardır. Ayrıca kurs saatlerinin artırılması, konu anlatımı ve soru bankası kitaplarının temin edilmesi, deneme sınavlarının düzenli gerçekleştirilmesi önerilmiştir.

References

  • Akar-Vural, R. ve Cenkseven, F. (2006). Ergenlerin düşünme gereksinimi ve cinsiyetlerine göre problem çözme becerilerinin karşılaştırılması. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 25, 45-53.
  • Akar-Vural, R., Yılmaz-Özelçi, S. Çengel, M. ve Gömleksiz, M. (2016). Altıncı sınıfta elit sınıf uygulaması üzerine nitel bir çalışma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 2060-2082.
  • Aküzüm, C. ve Saraçoğlu, M. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin destekleme ve yetiştirme kurslarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 5(2), 97-121.
  • Assaad, R. ve Elbadawy, A. (2004). Private and group tutoring in Egypt: Where is the gender inequality? The Economic Research Forum.
  • Bailey, K. D. (1982). Methods of social research (Second ed.). New York: The Free Pres. Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bayrak, E. (2019). Eğitim yöneticilerinin seçimi ve yetiştirilmesi sürecinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8(1), 568-586.
  • Biber, A. Ç., Tuna, A., Polat, A.C., Altınok, F. ve Küçükoğlu, U. (2017). Ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına dair öğrenci görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 103-119.
  • Bozbayındır, F. ve Kara, M. (2017). Destekleme ve yetiştirme kurslarında (DYK) karşılaşılan sorunlar ve öğretmen görüşleri temelinde çözüm önerileri. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 324-349.
  • Bray, M. (2006). Private supplementary tutoring: comparative perspectives on patterns and implications. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 36(4), 515-530.
  • Bümen, N. (2019). Türkiye’de merkeziyetçiliğe karşı özerklik kıskacında eğitim programları: Sorunlar ve öneriler. Kastamonu Üniversitesi Eğitim Dergisi, 29(1), 175-185.
  • Canpolat, U. ve Köçer, M. (2017). Destekleme ve yetiştirme kurslarının TEOG bağlamında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak incelenmesi. AJESI - Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7(1), 123-154.
  • Cohen, L. ve Manion, L. (1994) Research methods in education (4th ed.). London: Routledge.
  • Connell, R. (2009). Good teachers on dangerous ground: Towards a new view of teacher quality and professionalism. Critical Studies Education, 50(3), 213-229.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage Publications.
  • Creswell, J. W. ve Clark, V. L. P. (2016). Designing and conducting mixed methods research. New York: Sage.
  • Dang, H. A. (2007). The determinants and impact of private tutoring classes in Vietnam. Economics of Education Review, 26(6), 684-699.
  • Davis, D. ve Sorrell, J. (1995). Mastery learning in public schools: Educational psychology interactive. Valdosta State University, Georgia. 29.10.2019 tarihinde http://www.edpsycinteractive.org/files/mastlear.html adresinden ulaşılmıştır.
  • Demir-Başaran, S. ve Narinalp-Yıldız, N. (2017). Türkiye’de ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(29), 1152-1173.
  • Gök, R. ve Şekerci, R. (2017). Yetiştirme kurslarının halk eğitimi merkezlerine devredilmesine ilişkin paydaş görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 276-296.
  • Göksu, İ. ve Gülcü, A. (2016). Ortaokul ve liselerde uygulanan destekleme kurslarıyla ilgili öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 153-171.
  • Grix, J. (2010). The foundations of research. London: Palgrave Macmillan.
  • Guba, E. G. ve Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. Educational Communication and Technology Journal, 30(4), 233-252.
  • Hattie, J. (2015). The applicability of visible learning to higher education. Scholarship of Teaching and Learning in Psychology, 1(1), 79-91.
  • İncirci, A., İlğan, A., Sırem, Ö. ve Bozkurt, S. (2017). Ortaöğretim destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 50-68.
  • Kandemir, S. N. ve Eğmir, E. (2020). Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile akademik özyeterlilikleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 9(4), 1775-1798.
  • Kaplan, R. (2015). Birleşmiş milletler belgelerinde eğitim hakkı. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi (TAAD), 6(20), 329-372.
  • Keskin, D. (2012). Bitmeyen sınavlar yaşanmayan hayatlar. Eğitimde paradigma değişimi. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Kim, H. (2004). Analyzing the structure of variables affecting on private tutoring expense. The Journal of Educational Administration, 22(1), 27-45.
  • Kvale, S. (1996). Interview views: An introduction to qualitative research interviewing. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Marshall, M. N. (1996). Sampling for qualitative research. Family Practice, 13(6), 522-526.
Year 2021, Volume: 10 Issue: 1, 255 - 271, 15.03.2021

Abstract

References

  • Akar-Vural, R. ve Cenkseven, F. (2006). Ergenlerin düşünme gereksinimi ve cinsiyetlerine göre problem çözme becerilerinin karşılaştırılması. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 25, 45-53.
  • Akar-Vural, R., Yılmaz-Özelçi, S. Çengel, M. ve Gömleksiz, M. (2016). Altıncı sınıfta elit sınıf uygulaması üzerine nitel bir çalışma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 2060-2082.
  • Aküzüm, C. ve Saraçoğlu, M. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin destekleme ve yetiştirme kurslarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 5(2), 97-121.
  • Assaad, R. ve Elbadawy, A. (2004). Private and group tutoring in Egypt: Where is the gender inequality? The Economic Research Forum.
  • Bailey, K. D. (1982). Methods of social research (Second ed.). New York: The Free Pres. Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bayrak, E. (2019). Eğitim yöneticilerinin seçimi ve yetiştirilmesi sürecinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8(1), 568-586.
  • Biber, A. Ç., Tuna, A., Polat, A.C., Altınok, F. ve Küçükoğlu, U. (2017). Ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına dair öğrenci görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 103-119.
  • Bozbayındır, F. ve Kara, M. (2017). Destekleme ve yetiştirme kurslarında (DYK) karşılaşılan sorunlar ve öğretmen görüşleri temelinde çözüm önerileri. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 324-349.
  • Bray, M. (2006). Private supplementary tutoring: comparative perspectives on patterns and implications. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 36(4), 515-530.
  • Bümen, N. (2019). Türkiye’de merkeziyetçiliğe karşı özerklik kıskacında eğitim programları: Sorunlar ve öneriler. Kastamonu Üniversitesi Eğitim Dergisi, 29(1), 175-185.
  • Canpolat, U. ve Köçer, M. (2017). Destekleme ve yetiştirme kurslarının TEOG bağlamında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak incelenmesi. AJESI - Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7(1), 123-154.
  • Cohen, L. ve Manion, L. (1994) Research methods in education (4th ed.). London: Routledge.
  • Connell, R. (2009). Good teachers on dangerous ground: Towards a new view of teacher quality and professionalism. Critical Studies Education, 50(3), 213-229.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage Publications.
  • Creswell, J. W. ve Clark, V. L. P. (2016). Designing and conducting mixed methods research. New York: Sage.
  • Dang, H. A. (2007). The determinants and impact of private tutoring classes in Vietnam. Economics of Education Review, 26(6), 684-699.
  • Davis, D. ve Sorrell, J. (1995). Mastery learning in public schools: Educational psychology interactive. Valdosta State University, Georgia. 29.10.2019 tarihinde http://www.edpsycinteractive.org/files/mastlear.html adresinden ulaşılmıştır.
  • Demir-Başaran, S. ve Narinalp-Yıldız, N. (2017). Türkiye’de ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(29), 1152-1173.
  • Gök, R. ve Şekerci, R. (2017). Yetiştirme kurslarının halk eğitimi merkezlerine devredilmesine ilişkin paydaş görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 276-296.
  • Göksu, İ. ve Gülcü, A. (2016). Ortaokul ve liselerde uygulanan destekleme kurslarıyla ilgili öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 153-171.
  • Grix, J. (2010). The foundations of research. London: Palgrave Macmillan.
  • Guba, E. G. ve Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. Educational Communication and Technology Journal, 30(4), 233-252.
  • Hattie, J. (2015). The applicability of visible learning to higher education. Scholarship of Teaching and Learning in Psychology, 1(1), 79-91.
  • İncirci, A., İlğan, A., Sırem, Ö. ve Bozkurt, S. (2017). Ortaöğretim destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 50-68.
  • Kandemir, S. N. ve Eğmir, E. (2020). Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile akademik özyeterlilikleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 9(4), 1775-1798.
  • Kaplan, R. (2015). Birleşmiş milletler belgelerinde eğitim hakkı. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi (TAAD), 6(20), 329-372.
  • Keskin, D. (2012). Bitmeyen sınavlar yaşanmayan hayatlar. Eğitimde paradigma değişimi. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Kim, H. (2004). Analyzing the structure of variables affecting on private tutoring expense. The Journal of Educational Administration, 22(1), 27-45.
  • Kvale, S. (1996). Interview views: An introduction to qualitative research interviewing. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Marshall, M. N. (1996). Sampling for qualitative research. Family Practice, 13(6), 522-526.
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yavuz Çetin

Kerim Gündoğdu This is me

Publication Date March 15, 2021
Submission Date June 14, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Çetin, Y., & Gündoğdu, K. (2021). GÖLGE EĞİTİM: DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARINA YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 10(1), 255-271.

27712  27714 27715