Bu araştırma, Destekleme ve Yetiştirme Kursları’na (DYK) yönelik okul paydaşlarının uygulamaya ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan nitel bir çalışmadır. Araştırma Ege Bölgesi’nde yer alan bir Anadolu lisesinde DYK’den sorumlu 1 müdür yardımcısı, 4 öğretmen ve 22 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı durum çalışmasında DYK’ye yönelik paydaş deneyimleri, görüş ve önerileri görüşme ve gözlemler aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Sonuç olarak katılımcılar DYK’yi faydalı, düzenli devam edildiği sürece verimli ve etkili bulmuşlardır. Ayrıca kurs saatlerinin artırılması, konu anlatımı ve soru bankası kitaplarının temin edilmesi, deneme sınavlarının düzenli gerçekleştirilmesi önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2021 |
Submission Date | June 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 1 |