Bu çalışmada, fen bilimleri öğretmenlerinin, salgın sürecinde verilen çevrim içi eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçtan yola çıkılarak çalışma grubunu, devlet okullarında görev yapan toplam 40 fen bilimleri öğretmeni oluşturmuştur. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme türüne başvurularak, uzaktan eğitim sürecinde aktif olarak görev alan gönüllü fen bilimleri öğretmenleri seçilmiştir. Araştırmaya katılım sağlayan fen bilimleri öğretmenleri ile çevrim içi olarak yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşme verileri ise içerik analiz tekniği kullanılarak değerlendirilmiştir. Ulaşılan bulgulara göre öğretmenlerin, bu süreçte öğrencilerin derse katılımının oldukça az olduğu, öğrencilerin uzaktan eğitimi pek önemsememeleri, iletişimsel anlamda aksaklıkların yaşandığı, teknik olarak problemlerin olduğu, internet erişiminin sağlanamaması gibi sorunlarla karşı karşıya kalındığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerden bu sürecin iyileştirilmesi açısından önerileri de alınmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen görüşleri göz önüne alındığında, velilerin bilinçlendirilmesi gerektiği, güçlü bir öğretmen-veli iş birliğinin oluşturulması, öğrencilere sınırsız internet erişimi verilmesi, derse katılım sağlayan öğrencilerin devamsızlık kontrolünün yapılması, dönem sonu notlandırılmasının yapılması gibi önerilerin ön plana çıktığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2021 |
Submission Date | June 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 4 |