Giysilerden temel gereksinim, kullanıcı açısından rahatsızlığa neden olmamasıdır. Bir kumaştan giysi üretilebilmesi için o kumaşın, vücut hareketi konforu, duyusal ve termofizyolojik konforu sağlaması gerekir. Kullanıcıların giysilerden beklentileri çok çeşitli olmakla birlikte görünüş, dokununca verdiği his, performans ve fiyat kriterleri hiçbir zaman göz ardı edilemez. Pek çok durumda, giyside kullanım şartlarına uygunluk ve rahatsızlık vermemesi dış görünüşten daha çok ön plana çıkmaktadır.
Okulların öğretim durumuna göre ilköğretim öğrencileri, günlerinin yaklaşık yarısını okul giysisi içinde geçirmektedirler. Bu nedenle, okul giysisi fiziksel ve psikolojik bakımdan çocukların rahat kullanabileceği ve severek giyebileceği bir giysi olmalıdır. Okulların birçoğunda erkek öğrenciler, gri renkli, klasik pantolon giymektedirler.
Bu çalışmada ilköğretim öğrencilerine yönelik üretilen pantolonluk kumaşlar, bazı fiziksel testlerle analiz edilmiştir. Bu testlerin sonuçları değerlendirilerek ilköğretim öğrencilerine yönelik ideal kumaş tipine karar verilmiştir.
The basic requirement for garments is, not to cause discomfort for the consumer. In order to produce a garment from fabric, fabric should provide body movement, sensorial and thermophysiological comfort. As well as user expectations from a garment varies in a wide range, appearance, handle, performance and price criteria can never be disregarded. In many cases, compliance with the terms of use and feeling comfortable are more important than physical appearance.
Primary school students spend half of their days, according to the education state of school, by wearing school uniforms. Therefore school uniform should be comfortable in both physical and psychological areas and also they should be worn fondly. In most of the schools, male students wear gray classic trousers.
This paper presents an experimental study about physical properties of trouser fabrics used for/in school uniforms. By evaluating the results of tests, ideal trouser fabric for primary school students was decided.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2011 |
Submission Date | October 31, 2016 |
Acceptance Date | July 13, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 21 Issue: 3 |