Türkiye’de okul sosyal hizmetine ilişkin teorik nitelikte girişimler bulunmakla beraber, bu konuda ne yazıkki uyugulamada bir ilerleme sağlanamamıştır. Oysa eğitim-öğretim kurumlarda yaşanan veya yaşanma ihtimali bulunan sorunlara yönelik gerek öğretmenlerin gerek diğer meslek elemanlarının zorluklarla karşı karşıya kaldıklarını belirtmek gerekir. Eğitim-öğretim kurumlarında sosyal hizmet alanına ilişkin oluşan sorunların çözümünde aldığı eğitim itibarıyla etkin olacak personel sosyal hizmet uzmanıdır.
Bu çalışmada öncelikle okul sosyal hizmetinin ne anlama geldiği açıklanmakta, okul sosyal hizmetinin kısa tarihi gelişimi verilmekte, okul sosyal hizmetinin Türkiye’de hangi konumda olduğu belirlenmekte ve daha sonra ise okul sosyal hizmetinin Türkiye’deki eğitim-öğretim kurumlarında gerekliliği görüşü savunulmaya çalışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 1 |