It is acknowledged that individuals require education that supports their cultural, social, and professional development, and to meet this need, they often turn to widespread educational institutions or postgraduate programs. This study aims to assess the impact of postgraduate education in the field of religious education on the careers, cultural, and social lives of teachers and religious officials. The research was designed using qualitative methods with a multiple case study design to thoroughly examine field data. Interviews were conducted with 20 participants who were selected in accordance with maximum variation sampling techniques from universities in the Marmara Region and who are pursuing postgraduate studies in religious education. This group includes DKAB teachers, İmam Hatip vocational course instructors, and religious officials, of which 15 are women and 5 are men. The findings of the research have revealed that postgraduate education in the field of religious education contributes positively to individuals' professional, cultural, and social development.
Religious Education Higher Religious Education Postgraduate Education Professional Development Intellectual Development
Bireylerin kültürel, sosyal ve mesleki gelişimlerini destekleyecek eğitimlere olan ihtiyacı bilinmektedir ve bu ihtiyacı karşılamak amacıyla yaygın eğitim kurumlarına veya lisansüstü programlara yönelmektedirler. Bu çalışma, din eğitimi alanında lisansüstü eğitim almış olan öğretmenler ve din görevlilerinin aldıkları eğitimin kariyerlerine, kültürel ve sosyal yaşantılarına olan etkilerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, saha verilerini derinlemesine incelemek için çoklu durum çalışması desenini kullanarak nitel araştırma yöntemleriyle planlanmıştır. Marmara Bölgesi'ndeki üniversitelerde din eğitimi alanında lisansüstü çalışmalar yapan ve maksimum çeşitlilik örnekleme tekniklerine uygun olarak seçilen DKAB öğretmenleri, İmam Hatip meslek dersi öğretmenleri ve din görevlilerinden oluşan 20 katılımcıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir; bu katılımcıların 15'i kadın, 5'i erkektir. Araştırma sonuçları, din eğitimi alanında lisansüstü eğitimin bireylerin mesleki, kültürel ve sosyal gelişimlerine olumlu katkılarda bulunduğunu ortaya koymuştur.
“Din Eğitimi Alanında Lisansüstü Eğitim: Bireyin Çok Yönlü Gelişimine Katkı Sunar Mı?” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Gerekli olan etik kurul izinleri Yalova Üniversitesi İnsan Araştırmaları Etik Kurulu’nun 07.12.2023 tarih ve 2023/168 sayılı toplantısında alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 23, 2024 |
Publication Date | March 31, 2024 |
Submission Date | December 26, 2023 |
Acceptance Date | March 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |
Türkiye Journal of Theological Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).