Öğretmenlik, geçmişten günümüze kutsal olarak kabul edilen bir meslektir. Bugünün öğretmen adayları, yarının nesillerini yetiştirecek öğretmenlerdir. Bu nedenle öğretmen adaylarının öğretmenliğe yönelik algılarının araştırılması yakın geleceğin eğitimcilerinin niteliklerinin artırılması açısından önemlidir. Sonuçlar, öğretmenlik mesleğine yönelik mevcut bakış açısının belirlenmesi, varsa sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin üretilebilmesi, öğretmen eğitiminde öğretmen adaylarının hem mesleki hem de duygusal niteliklerinin bir arada geliştirilebilmesi açısından önem kazanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin algılarını keşfetmeye çalışmaktır. Araştırma nitel araştırma kapsamında fenomenolojik bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2021-2022 akademik yılı bahar döneminde eğitimine devam eden 150 gönüllü sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler, metaforlar yoluyla nitel veri toplama tekniğiyle toplanmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan veri toplama formunda katılımcılardan öğretmenlik kavramı ile ilgili metaforlar oluşturmaları ve gerekçelerini ifade etmeleri istenmiştir. Araştırma verileri içerik analizi ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Öğretmen adaylarının öğretmenlik algısına ilişkin 61 farklı metafor ürettikleri görülmüştür. Ortaya çıkan bu metaforlar yol gösterici olarak öğretmenlik, yetiştirici olarak öğretmenlik, duygusal bağlılık olarak öğretmenlik, bilgi kaynağı olarak öğretmenlik, yaşam kaynağı olarak öğretmenlik, değerli bir meslek olarak öğretmenlik, statü kaybı olarak öğretmenlik ve kendini yenileme olarak öğretmenlik olmak üzere 8 ana kategori altında değerlendirilmiştir.
Social studies teacher training metaphor teaching profession. Sosyal bilgiler öğretmen yetiştirme metafor öğretmenlik mesleği
Teaching is a profession that is considered sacred from past to present. Today's teacher candidates are the teachers who will raise tomorrow's generations. For this reason, researching the perceptions of teacher candidates towards teaching is important in terms of increasing the qualifications of educators of the near future. The results gain importance in terms of determining the current perspective towards the teaching profession, producing solutions to problems, if any, and developing both professional and emotional qualities of teacher candidates in teacher education. The target of this research is to explore the perceptions of social studies teacher candidates about teaching. The research was designed as a phenomenological research within the scope of qualitative research. The participant group of the research consisted of 150 volunteer social studies teacher candidates who continued their education in the spring of the 2021-2022 academic year at the Faculty of Education of Burdur Mehmet Akif Ersoy University. Data were collected by qualitative data collection technique through metaphors. In the data collection form prepared researchers, the participants were asked to create metaphors about the concept of teaching and express their reasons. Research data were analyzed by content analysis and descriptive analysis. It was observed that pre-service teachers produced 61 different metaphors regarding the perception of teaching. These metaphors were evaluated under 8 main categories: teaching as a guide, teaching as a trainer, teaching as an emotional commitment, teaching as a source of knowledge, teaching as a source of life, teaching as a valuable profession, teaching as a loss of status, and teaching as self-renewal.
Social studies teacher training metaphor teaching profession. Sosyal bilgiler öğretmen yetiştirme metafor öğretmenlik mesleği
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |