Amaç: Bilindiği gibi, COVID-19 pandemisi nedeniyle geçtiğimiz yıl boyunca zorunlu olarak yüz yüze eğitime ara verilmiştir. Bu çalışmada, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Odyoloji Bölümü lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki deneyim ve görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya 2020-2021 Güz Döneminde Odyoloji Lisans Bölümünde öğrenim gören 1850 yaşları arasındaki toplam 141 öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerini belirtecekleri bir soru formu hazırlanmış ve öğrencilerden çevrim içi olarak sorulara cevap vermeleri istenmiştir.
Bulgular: Öğrenciler, uzaktan eğitimin en çok teorik bilgi düzeyine, en az ise mesleki beceri düzeyine katkıda bulunduğunu belirtmişlerdir. Uzaktan eğitimin teorik bilgiye olumlu katkısını 4. sınıftaki öğrencilerin 1. ve 2. sınıftakilere göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha fazla bulduğu gözlenmiştir (p<0,05). Mesleki becerilere olumlu katkısı içinse 2. Sınıfların skorları 1. Sınıflara göre, 4. Sınıflarınsa 2. Sınıflara göre istatistiksel olarak anlamlı ölçüde daha düşük bulunmuştur (p<0,05).
Sonuç: Bu çalışma, Odyoloji bilimi öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecinde almış oldukları eğitim hakkındaki görüş ve deneyimlerinin bilimsel literatüre kazandırılması nedeniyle önemlidir. Mevcut deneyimlerden hareketle uzaktan eğitim sistemindeki sorunlar giderilmeye çalışılabilir ve üniversitelerde geleceğe yönelik alternatif eğitim stratejileri geliştirilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Audiology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | March 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |