Amaç: Bu araştırma, işitme engelli olma durumlarına göre ergenlerin; benlik algıları, öfke ifade tarzları ve empatik beceri düzeylerini incelenmek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Eşleştirilmiş Vaka-Kontrol tipte olan araştırma, Nisan-Haziran 2016 tarihleri arasında Ege Bölgesi’nde yer alan bir il merkezinde bulunan 5 okulda, 9-18 yaş arasında olan 552 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada; işitme engelli ergenler Vaka Grubunu (n=138) ve bazı parametrelere (yaş, cinsiyet ve işitme engelli olma durumu) göre eşleştirilmiş işitme engelli olmayan ergenler Kontrol Grubunu (n=414) oluşturmuştur (1 vakaya 3 kontrol).
Bulgular: Araştırma kapsamındaki işitme engelli olan ve olmayan ergenlerin; yaş ortalaması 14,46 ve %73,2’si kızdır. Yapılan analizler sonucunda; araştırmaya katılan işitme engeli ergenlerin işitme engelli olmayanlara göre daha düşük benlik saygısına sahip olduğu, öfkelerini daha fazla dışa vurdukları, öfke kontrollerinin ve sürekli öfkelerinin daha düşük olduğu, empati kurma becerilerinin ise daha düşük olduğu saptanmıştır.
Sonuç: Araştırma sonucunda, işitme engelli ergenler ile işitme engelli olmayan ergenlerin benlik algısı, öfke ifade şekli ve empatik beceri düzeyleri arasında farklılıklar olduğu sonucuna varılmıştır.
ergen işitme engelli empati benlik saygısı öfke çocuk hemşireliği
Yok
Yok
Araştırmanın veri toplama aşamasında destek sağlayan, T.C. Millî Eğitim Bakanliği İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Tülay Aktaş İşitme Engelliler İlkokul ve Ortaokulu, Mert Öztüre İşitme Engelliler Meslek Lisesi, Özgiller Dalan İlkokulu, Girne Ortaokulu ve Şemikler Anadolu Lisesi öğretmenlerine, öğrencilerine ve öğrencilerin ebeveynlerine teşekkür ederiz.
Purpose: This study was made for analyzing adolescents’s self perception, anger expression styles and empathique abilty degrees according to being hearing impaired.
Methods: Matched case control study was with carried out with 552 students between 9 and 18 ages in 5 schools from located in a city center in the Aegean Region, between April-June 2016. In the study; hearing impaired adolescents were composed the Case group (n=138) and the non-hearing impaired adolescents corrected according to some parameters were composed the Control group (n=414) (1 case to 3 controls).
Results: The average age of the adolescents with and without hearing impaired was 14,46 and %73,2 were girls. As a result of the analysis; It has been determined that hearing impaired adolescents participating in the research have lower self-esteem, express their anger more, have lower anger control and trait anger, and have lower empathy skills compared to non-hearing impaired adolescents.
Conclusion: As a result of the research, it was concluded that there were differences between hearing impaired adolescents and non hearing impaired adolescents in their self-perception, anger expression style and empathic ability degree.
adolescent deaf empathy self perception anger pediatric nursing
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Odyoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |