In this study, it is aimed to examine the effects of interactive marketing on the banking sector representing the finance sector, to evaluate the interactive marketing mix elements in the banking sector and to reveal the usage areas of these elements. In this direction, information that will contribute to the research was obtained from academic studies such as books, articles, theses, conferences, papers, dated records and reports, in which variables related to the research subject were discussed and were examined systematically. According to the findings of the research, the importance of interactive marketing in the finance sector is increasing day by day. In today's marketing world, where there is an intense competitive environment, more attention should be paid to interactive marketing elements, taking into account the consumer profile, and an interactive system suitable for everyone should be made available to the consumer by eliminating the deficiencies in the system. In doing so, financial enterprises should reflect the efficiency and profitability they obtain from less costly interactive marketing applications to consumers, and minimize transaction costs in order to ensure the use of interactive channels by more people.
Bu araştırmada interaktif pazarlamanın finans sektörünü temsil eden bankacılık sektörü üzerindeki etkilerinin incelenmesi, bankacılık sektöründe interaktif pazarlama karması elemanlarının değerlendirilmesi ve bu elemanların kullanım alanlarının ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda araştırma konusu ile ilgili değişkenlerin ele alındığı kitap, makale, tez, konferans, bildiri, tarihli kayıt ve rapor gibi akademik çalışmalardan araştırmaya katkı sağlayacak bilgiler bilgiler elde edilmiş ve sistematik bir şekilde incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre interaktif pazarlamanın finansa sektöründeki önemi her geçen gün artış göstermektedir. Yoğun rekabet ortamının bulunduğu günümüz pazarlama dünyasında, tüketici profili de dikkate alınarak interaktif pazarlama unsurlarına daha çok önem verilmeli, sistemdeki eksiklikler giderilerek herkese uygun bir interaktif sistem, tüketicinin kullanımına sunulmalıdır. Bunu yaparken finansal işletmeler, geleneksel pazarlamaya göre daha az maliyetli interaktif pazarlama uygulamalarından elde ettikleri verim ve karlılığı tüketicilere yansıtmalı, interaktif kanalların daha çok kişi tarafından kullanılırlığını sağlamak için işlem maliyetlerini minimize etmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2021 |
Submission Date | January 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 9 |