Amaç: Temel yaşam desteği halktan herhangi bir kurtarıcının kısa bir eğitimle kolayca uygulayabileceği ve bu sayede binlerce ani kardiyak arrest vakanın hayatının kurtarılabileceği son derece önemli bir uygulamadır. Bu çalışmada amaç, eğitim fakültesi son sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarının temel yaşam desteği güncel bilgi düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeylerin iyileştirilmesine yönelik yapılan eğitim etkinliğinin değerlendirilmesidir. Yöntem: Çalışmaya Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinden 213 gönüllü öğrenci dahil edilmiştir. American Heart Association [AHA] ve European Resuscitation Council [ERC] klavuzları rehberliğinde hazırlanan 20 adet çoktan seçmeli test sorusu ile öğretmen adaylarının temel yaşam desteği ön bilgi düzeyleri tespit edildi ve bu tespitlerden sonra öğrencilere yüz yüze ve uygulamalı 2 saat eğitim verildi. Daha sonra bu öğrencilere verilen bilgi düzeylerinin kalıcılığını değerlendirmek için aynı test bir ve altı ay sonra tekrar uygulandı. Bulgular: Eğitim öncesi yapılan test’e göre öğrenci gruplarının bilgi seviyelerinin oldukça düşük olduğu tespit edilmiştir. Bir ay sonra bilgi seviyelerinin %41.65’den %79 seviyesine yükseldiği ve altı ay sonra bilgi seviyelerinde %2.32’lik bir azalmanın olduğu saptanmıştır. Sonuç: Bu çalışmada öğretmen adaylarına verilen iki saatlik temel yaşam desteği eğitiminin faydalı olduğu ve onların bu konudaki cesaretini arttırdığı gösterilmiştir. Bu nedenle, öğretmen adaylarına verilen düzenli temel yaşam desteği eğitiminin, hastane dışı kalp durması vakalarına müdahale oranlarının arttırılmasında etkili olabileceğini düşünüyoruz.
: Temel yaşam desteği kardiyopulmoner resusitasyon eğitim fakültesi öğretmen adayı ani kardiyak arrest
YOK
Objective: Basic life support (BLS) is a very important application that any rescuer from the public can easily implement with short training, and thereby, that can save the lives of thousands of sudden cardiac arrest cases. In this study, the aim was to the determine information level of current basic life support of candidate teachers and to evaluate the educational activities that are carried out in order to improve these levels. Methods: A total of 213 volunteer students from Ahi Evran University Faculty of Education was included in the study. With 20 multiple-choice test questions, basic life support knowledge levels of the candidate teachers were determined and upon this evaluation, 2 hours of face-to-face applied training was offered. In order to evaluate the persistence of the knowledge level of these students, the same test has been re-applied one month and six months later. Results: According to the result of the pre-test, the knowledge levels of the student groups were low. A month later, their level of knowledge increased from 41.65% to 79% and Six months later, there was a 2.32% decrease in their level of knowledge. Conclusion: In this study, it has been shown that the two-hour basic life support training given to the candidate teachers is beneficial and increases their courage in this regard. Therefore, we believe that regular basic life support training provided to candidate teachers may prove effective in the increase of the intervention rates to out-of-hospital cardiac arrest cases.
Basic life support cardiopulmonary resuscitation Faculty of Education Candidate teachers cardiac arrest
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Internal Diseases |
Journal Section | Orijinal Articles |
Authors | |
Publication Date | January 20, 2020 |
Submission Date | October 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 14 Issue: 2 |
English or Turkish manuscripts from authors with new knowledge to contribute to understanding and improving health and primary care are welcome.