Amaç: Bu çalışmada, halk sağlığı hemşireliği uygulamaları kapsamında yürütülen okul temelli ergen sağlığı tarama programı sonuçlarının paylaşılması amaçlanmıştır. Yöntem: Kesitsel tipteki araştırma, 2019-20 eğitim-öğretim yılında Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı üç ayrı okulda yürütülmüştür. Araştırma verileri 1913 öğrenciden toplanmıştır. Okullarda hipertansiyon, boy, kilo, görme keskinliği, işitme, diş çürüğü, skolyoz, baş biti ve dijital oyun bağımlılığı taraması yapılmıştır. Veriler SPSS 21 paket programı kullanılarak sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 14,60±2,21’dir, %52,7’si erkektir. Tarama sonucunda sırasıyla öğrencilerin %51,75’inde diş çürüğü, %23,9’nda fazla kilo/obezite, %20,49’de dijital oyun bağımlılığı, %18,98’de skolyoz, %14,85’inde sağ göz, %13,23’inde sol göz, %7,42’inde her iki göz görme keskinliğinde azalma, %10,82’de hipertansiyon, % 9,5’de düşük kilolu olma riski tespit edilmiştir. Sonuç: Okul sağlığı hizmetleri kapsamında çocukların sağlık risklerini belirlemek, bu riskleri önlemeye çabalamak ya da erken dönemde tanı ve tedavisi için yönlendirme yapmak aşamalarında, okul sağlığı hemşirelerinin önemli sorumluluklar ve roller üstlenebileceği gösterilmiştir. Okul sağlığı hemşireliği uygulamalarının yaygınlık kazanması çocuk sağlığının geliştirilmesi, sağlık hizmetlerinin yükünün azaltılması, sağlıklı ve üretken nüfusun artması ve ülke ekonomisinin gelişmesine fayda sağlayacaktır.
no
Çalışmanın yürütülmesi sırasında desteklerini esirgemeyen değerli okul yönetimine, öğretmenlere, sevgili öğrencilere ve ailelerine yanı sıra Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi öğrencilerine verdikleri destek için teşekkür ederiz.
Objective: In this study, it was aimed to present the results of the school-based adolescent health screening program conducted within the scope of public health nursing practices. Methods: The cross-sectional study was conducted in three different schools affiliated to the Tekirdağ Provincial Directorate of National Education in the 2019-20 academic year. The research data were collected from 1913 students. Hypertension, height, weight, visual acuity, hearing, tooth decay, scoliosis, head lice and digital game addiction were screened in schools. The data were analyzed using the SPSS 21 package program using number, percentage, mean and standard deviation. Results: The average age of the students is 14,60±2,21, 52,7% of them are male. Health risks identified in students as a result of the screening are as follows: tooth decay in 51,75%, overweight in 23,9%, digital game addiction at 20,49%, scoliosis in 18,98%, decrease in visual acuity in 14,85% right eye, 13,23% left eye,7,42% in both eyes, hypertension at 10,82%, and being underweight at 9,5%. Conclusion: It has been shown that school health nurses can assume important responsibilities and roles at the stages of determining the health risks of children within the scope of school health services, trying to prevent these risks, or providing guidance for early diagnosis and treatment. The widespread use of school health nursing practices will contribute to the improvement of children's health, reducing the burden of health services, increasing the healthy and productive population and the development of the country's economy.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Health, Environmental Health |
Journal Section | Orijinal Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2022 |
Submission Date | September 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 16 Issue: 2 |
English or Turkish manuscripts from authors with new knowledge to contribute to understanding and improving health and primary care are welcome.