Amaç: Araştırma sınıf öğretmenlerinin
tip 2 diyabet risk oranları, sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve diyabet
riski ile ilişkili faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tipte ve
975 sınıf öğretmeni ile yapılmıştır. Verilerin toplanmasında sınıf
öğretmenlerinin sosyo-demografik özelliklerini içeren anket formu, diyabet
riskini değerlendiren Finlandiya Diyabet Risk Anketi (FINDRISK) ile Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği II (SYBDÖ-II) kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya grubunun yaş ortalaması 36.5±7.1 ve %50.7’si
kadındır. FINDRISK’e göre sınıf öğretmenlerinin %5.7’si
yüksek risk taşımaktadır. Sınıf
öğretmenlerinin sağlık algısı azaldıkça FINDRISK’ten 15 puan ve üzerinde alanların
yüzdesi artmaktadır(p<0.05).Kadın sınıf öğretmenlerinin fiziksel aktivite ve
beslenme alt grup puan ortalamaları, erkek öğretmenlere göre istatistiksel açıdan
anlamlı derecede yüksek bulunmuştur (p<0.05). Bekar öğretmenlerin manevi
gelişim, fiziksel aktivite, kişilerarası ilişkiler ve stres yönetimi alt grup
puan ortalamalarının evlilere göre daha yüksek olduğu saptanmıştır (p<0.05).
Sağlık durumlarını çok iyi olarak tanımlayanların fiziksel aktivite, manevi gelişim
ve stres yönetimi puanları anlamlı olarak yüksek bulunmuştur (p<0.05). Tip 2 diyabet riski ile sağlıklı yaşam biçimi
davranışları arasında negatif yönde ilişki olduğu belirlenmiştir (r=-.071,
p=0.026).
Journal Section | Original Research |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 31, 2017 |
Submission Date | October 2, 2017 |
Acceptance Date | June 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
TURKISH JOURNAL OF PUBLIC HEALTH - TURK J PUBLIC HEALTH. online-ISSN: 1304-1096
Copyright holder Turkish Journal of Public Health. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.