Amaç: Hasta ve sağlık çalışanları arasındaki iletişimi engelleyen faktörleri belirlemenin ve etkili
bir iletişim ortamı oluşturmanın sağlık hizmetleri üzerinde olumlu sonuçları bulunmaktadır. Bu
çalışmanın temel amacı hastalar tarafından belirlenen iletişim engellerini ortaya koymada
kullanılabilecek geçerli ve güvenilir yeni bir ölçek geliştirmektir. Yöntem: Çalışma hastanede
sağlık hizmeti alan cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve başvurduğu sağlık birimine göre farklılık
taşıyan 421 hasta ile gerçekleştirilmiştir. Tanımlayıcı istatistikler, açımlayıcı faktör analizi,
doğrulayıcı faktör analizi ve Cronbach’s alpha testi uygulanmıştır. Bulgular: Yapılan çalışmada
toplanan verilerin analizi neticesinde 28 madde ve 7 alt boyuttan oluşan geçerli ve güvenilir
(Cronbach’s alpha= .81) yeni bir ölçek ortaya konulmuştur. Sonuç: Çalışma neticesinde ortaya
konan ölçekte hasta düzeyinde iletişimi engelleyen faktörler; bekleme süresi, hastadaki kaygı ve
endişe, güvenlik personeli, hastanın ilgi ihtiyacı, sağlık personeline duyulan güvensizlik,
merak/bilgi ihtiyacı ve ön yargı olarak belirlenmiştir.
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Publication Date | January 5, 2018 |
Submission Date | March 6, 2017 |
Acceptance Date | December 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 3 |
TURKISH JOURNAL OF PUBLIC HEALTH - TURK J PUBLIC HEALTH. online-ISSN: 1304-1096
Copyright holder Turkish Journal of Public Health. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.