it is called employee silence in the act of knowing and willingly keeping the information, idea and opinions related the work, work place and organization from the person or managers capable
of correcting the present situation for various reasons. Organizational silence is the case when the employee silence is widespread in the organization. However, the ideas of
those who work in the solution of a problem related to the organization can
offer the optimum solution. In this study, the literature on organizational
silence has been researched and the negative effects on employees and
organizations have been examined. As a result of the research, the negative
effects of organizational silence on employees and organizations are parallel
to each other in studies in domestic and foreign literature. In addition, an
evaluation was made about organizational silence.
İşgörenlerin iş, iş yeri ve örgütle
ilgili konulardaki bilgi, fikir ve görüşlerini mevcut durumu
düzeltme kabiliyeti olan kişi ya da yöneticilerden çeşitli
nedenlerle bilerek ve isteyerek saklamaları davranışına işgören
sessizliği denmektedir. İşgören sessizliğinin örgüt içinde
yaygın bir şekilde görülmesi durumunda ise örgütsel sessizlik
söz konusu olmaktadır. Oysa ki örgüt ile ilgili bir sorunun
çözümünde o işi yapan işgörenlerin fikirleri optimum çözümü
sunabilmektedir. Araştırmada örgütsel sessizlik
literatürü incelenmiş olup işgörenler ve örgütler üzerindeki
olumsuz etkileri irdelenmiştir. Araştırma sonucunda örgütsel
sessizliğin işgörenler ve örgütler üzerindeki olumsuz etkileri
yerli ve yabancı literatürde yer alan çalışmalarda birbirine
paralellik gösterdiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca örgütsel
sessizlik ile ilgili bir değerlendirme yapılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 8, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |