Knowledge management is a process that in fuses Knowledge and decision-making across an organization. It not only encourages decision-making based on data but also fosters communication among personnel forinformed practices and processes. The Social connections within an organization facilitate the formal structure and encourage personnel to share expertise insights, and past experiences to inform decision making. Such a highly interactive organization requires leadership that supports and encourages Knowledge Management practices. A successful Knowledge Management organization depends on certain leadership characteristics in order to foster interactions that contribute to the processes. A variety of characteristics and patterns will offer leaders understanding on how to lead within a Knowledge Management library
Bilgi yönetimi, bir kurumda bilgi ve karar vermeyi sağlayan bir süreçtir. Bilgi yönetimi, sadece verilere dayanan karar vermeyi teşvik etmekle kalmaz, aynı zamanda bilinçli uygulamalar ve süreçler için de personel arasındaki iletişimi güçlendirir. Bir kurumdaki sosyal bağlantılar, resmi yapıyı kolaylaştırır ve personeli karar verme konusunda bilgilendirmek amacıyla uzmanlık, iç görü ve geçmiş deneyimleri paylaşmaya teşvik eder. Bu ölçüde etkileşimli bir organizasyon, bilgi yönetimi uygulamalarını destekleyen ve teşvik eden bir liderlik anlayışını gerektirir. Başarılı bir bilgi yönetimi organizasyonu, süreçlere katkıda bulunan etkileşimleri teşvik etmek için, belirli liderlik özelliklerine bağlıdır. Bir dizi özellik ve model, liderlere bir bilgi yönetimi kütüphanesinde nasıl liderlik yapılacağına dair anlayış sunacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Translation |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 32 Issue: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.