Thisresearchwas conducted to revealthe enriched libraryexperiences of studentswithacasestudy. Atatürk ElementarySchool, locatedinthe citycenterof Artvin, constitutedthesampleofthis research.Theenrichedlibraryenvironmentwas observed every two weeksforayear, one year after theopeningofthelibrary, and 15studentswereinterviewed,thelibrary documentswere examined. Findings ofthe study show the following results.Students were awareofthefeaturesofthe enriched library in general, showedconsiderable interestafterthelibrarywasopened,andused thelibrary primarily for circulation.The libraryalso contributedto thereadinghabits of thestudents. Despite these benefits, it was clearthatsomeproblemsstemmingfromthenatureoftheenrichedlibraryemergedduringtheprocess
Ortaokul öğrencilerinin bir yıllık z-kütüphane deneyimlerini ortaya koymak amacıyla yapılan bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini, Artvin il merkezinde bulunan Atatürk Ortaokulu oluşturmaktadır. Kütüphanenin açıldığı tarihten itibaren z-kütüphane ortamı bir yıl bolunca iki haftada bir gözlemlenmiş, bir yılın sonunda 15 öğrenci ile görüşme yapılmış, kütüphane ile ilgili dokümanlar incelenmiştir. Araştırma bulguları, öğrencilerin, genel olarak z-kütüphaneye ilişkin bir farkındalık kazandıklarını, açıldığı ilk aylarda kütüphaneye hatırı sayılır bir ilgi gösterdiklerini, kütüphaneyi temel olarak kitap ödünç alıp verme amacıyla kullandıklarını ve kütüphanenin okuma alışkanlıklarına katkı sağladığını göstermektedir. Ancak bu yararlarına karşın süreç içerisinde z-kütüphanenin yapısından kaynaklanan birtakım sorunların baş gösterdiği de araştırma bulgularından anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 32 Issue: 1 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.