Thisstudy’s aim increase student’s success level and emphasize to critical reading importance so introduce school librarian's responsibilities in this subject. This study’s scope gain the critical reading skills to individuals and school librarian’s responsibilities about being society where are people who are thinking, critic, reading. In this context our study’s hypotheses are “School librarians are advisor about gaining critical reading skills ”, “ School librarian speed up gaining critical reading skills process ” and “School librarians are effective about gaining critical reading skills ”. This study was realized by descriptionmethod. By literature survey and evaluations as a result school librarians are effective about gaining critical reading skills and they are advisor teacher about gaining critical reading skills
Öğrencilerin eğitimdeki başarı seviyelerini artırmak ve eleştirel okumanın bu konudaki önemini vurgulayarak, okul kütüphanecilerinin bu noktadaki sorumluluklarını ortaya koymak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Eleştirel okuma becerisinin bireylere kazandırılması ve her alanda; düşünen, eleştiren, okuyan bir toplum olma yolunda okul kütüphanecilerinin rolü, gerçekleştireceği hizmetlerve sorumluluklarının belirlenmesi çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır. Bu kapsamda “ Okul kütüphanecileri, okuma ve eleştirel okuma becerilerini kazandırma konusunda rehber niteliğindedir.”, “Okul kütüphanecileri, eleştirel okuma becerisi kazanma sürecini hızlandırır.” ve “Bireylerin eleştirelokuma becerisi kazanması konusunda, okul kütüphanecileri etkilidir.” çalışmamızın hipotezlerini oluşturmaktadır. Çalışmamızda betimleme yöntemi kullanılmıştır. Yapılan literatür taraması ve değerlendirmeler ışığında; “ okul kütüphanecilerinin, okuma ve eleştirel okuma becerisi kazandırma konusunda etkili olduğu ve okul kütüphanecileri, okul kütüphanelerinde öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri konusunda rehberlik edecek bir öğretmen niteliğindedir. ” sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 28 Issue: 2 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.