Facebook,MySpace,Flickrand YouTube are currently among the most frequentlyvisitedwebsiteswithWeb 2.0 features. They are used not onlyforsocialnetworkingandentertainmentbutalsofor access to information, forlearning and for carryingoutprofessionalwork. Social networkscommonlyhave Web2.0 features, offer personalizedservicesandallowusersto incorporate theirowncontenteasilyand describe, organize and share itwith others,therebyenrichingusers' experience. Some users tendto “live” onthosesocial networks andexpect informationproviding organizationsto offersimilarservices. They wantlibraries to beas accessible, flexible,opento collaboration and sharing asthat of social networksand heightentheexpectationsfrom suchinstitutions. Thefuture oflibraries is closely associatedwithhow successfully theymeet the demands of digital users.Otherwise, the“netgeneration” orthe“digitalnatives” grownupwiththeWeb, Google andFacebookwouldsee libraries asoutdatedinstitutions and “taketheirbusinesselsewhere”tosatisfytheirinformationneeds.Inthis paper,theimpactof thetechnologicalconvergenceon informationproviding organizationsis reviewed and the challenges andopportunitiesfacing libraries in the digital environmentare discussed
Facebook, MySpace, Flickr ve YouTube gibi Web 2.0 özelliklerine sahip sosyal ağlar en çok ziyaret edilen web siteleri arasında yer almaktadır. Sosyal ağlar sadece sosyalleşmek ve eğlenmek amacıyla değil, bilgiye erişmek, öğrenmek ve profesyonel iş yapmak amacıyla da kullanılmaktadır. Sosyal ağların sağladığı işbirliği, kişiselleştirme, kullanıcı destekli içerik ekleme ve üst veri gibi özellikler kullanıcı deneyimini zenginleştirmekte ve bu web sitelerini daha çekici kılmaktadır. Kütüphanelerin de sosyal ağlar kadar erişilebilir, esnek, işbirliği ve paylaşıma açık olmasını bekleyen kullanıcılar, yoğun olarak kullandıkları sosyal ağlar aracılığıyla kütüphanelere de erişmek istemektedirler. Kütüphanelerin geleceği dijital kullanıcıların bilgi gereksinimlerini başarılı bir biçimde sağlamalarıyla yakından ilgilidir. Aksi takdirde Web, Google ve Facebook ile yetişen “ağ kuşağı” ya da “dijital yerliler” kütüphaneleri modası geçmiş kuruluşlar olarak görecek ve bilgi gereksinimlerini karşılamak için başka kuruluşlara ya da ortamlara yöneleceklerdir. Bu çalışmada Web 2.0 gibi bazı yeni teknolojilerin ve teknolojik yakınsamanın kullanıcılar ve kütüphaneler üzerindeki etkileri İncelenmekte, dijital çağda bilgi profesyonellerinin karşı karşıya kaldığı yeni meydan okumalar ve fırsatlar tartışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 23 Issue: 4 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.