Reading habit is generally gained in childhood and especially in primary school years. Althoughthis capability is gainedin primaryschoolyears, it is seen thattherearesomefactorsthataffectgainingreading habitinpreschoolperiod.Thesefactorsare family, environment andpreschoolinstitutions. This study enablesan insight abouteffects ofthesefactors on gaining reading habit of preschool children.It alsoemphasizes someresearchresultsthatareobtained from Hacettepe University Beytepe Preschool HÜBA .Data arecollected from peer to peerquestionnairestudies withchildren attheageofsixwhichistheclosestgroup tothe primary school.Within the scope oftheresearch,information isalso enabled from observationsofenvironment and structuredinterview with preschool educators about reading habit readiness activities ofHacettepeUniversityBeytepePreschool. Finally,results that are elaboratedfromtheanalysesare evaluated within theframework ofthe factorsthathave some effectson preschoolchildren's obtainmentof readinghabitandreading readiness. According toevaluations,itwas seen that families havea major role oncreatingreading environment andprovidingreadingreadiness of children. Besidesfamilies;friends,environmentalfactorsand instructorsareother importantelementsforchildren's readingreadinesssituations
Okuma alışkanlığı ilkokul yıllarında kazanılan bir alışkanlık olmasına karşın okul öncesi dönemde birçok etmen kişiyi bu alışkanlığa hazırlamaktadır. Bu çalışmada bireylerin okul öncesi dönemde okuma alışkanlığı kazanmasındaki etmenler; aile, çevre, okul öncesi kurumlar olarak ele alınmakta ve bu etmenlerin okuma alışkanlığına etkileri ile ilgili değerlendirmeler yapılmaktadır. Çalışmada Hacettepe Üniversitesi Beytepe Anaokulu HÜBA öğrencilerinin okuma alışkanlığı kazanmalarındaki etmenlere yönelik araştırma sonuçları yer almaktadır. Araştırma kapsamında anaokulu öğrencilerinden ilkokula başlamaya en yakın olan altı yaş grubundaki 50 çocukla birebir görüşmeler yapılarak anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve bu süreçte anaokulunda gözlemde bulunulmuştur. Araştırmada ayrıca yapılandırılmış görüşme ile anaokulu öğretmenlerinden çocukların okuma alışkanlığı kazanmasına yönelik etkinlikler ve çalışmalar hakkında bilgi sağlanmıştır. Çalışmanın sonuç bölümünde ise elde edilen veriler, çocukların okuma alışkanlığı kazanmasını sağlayan etmenler açısından değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları ailelerin, çocuklara okuma çevresi oluşturma ve çocukların okumaya hazır bulunuşluklarının sağlanması için yol gösterici role sahip olduğunu ve ailenin yanı sıra arkadaş grubunun, çevrenin ve öğretmenlerin de bu hazırlık döneminde yer alan diğer önemli unsurlar olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 23 Issue: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.