Son dönemde üst düzey lider diplomasisi çalışmalarındaki artış, verimli bir araştırma alanına dönüşme potansiyeline sahiptir. Mevcut literatür çoğunlukla iki büyük güç olan ABD ve Çin'in lider ziyaretlerine odaklanmışken, bu yeni gelişen alanın kapsamının hem genişletilmesi hem de derinleştirilmesi gerekmektedir. Çoğu ülkenin lider ziyaretleri hakkında veri eksikliğimiz var ve birçok mevcut hipotez küçük ve orta ölçekli ülkelerdeki lider ziyaretlerinin belirleyicilerini yeterince açıklamamaktadır. Kapsanan ülke sayısı ne kadar artarsa ve hipotezlerimiz ne kadar gelişirse, bu alan devletler ve uluslararası organizasyonlar arasındaki etkileşimleri anlamada o kadar aydınlatıcı olacaktır. Bu makale, lider ziyaretleri literatürünün mevcut durumunu ortaya koymayı ve gelecekteki araştırmalar için potansiyel ilgi alanlarını önermeyi amaçlamaktadır.
123K254
TÜBİTAK
A recent surge in studies on high-level leader diplomacy has the potential to evolve into a fruitful research field. While the current literature predominantly focuses on the leader visits of two great powers, the U.S. and China, this emerging field requires both broadening and deepening in its scope. We lack data on leader visits from the vast majority of countries, and many existing hypotheses do not adequately explain the determinants in various cases. The more countries that are covered and the more refined our hypotheses become, the more insightful this field will be in understanding interactions among states and international organizations. This article aims to present the current state of the literature on leader visits and suggests potential areas of interest for future research.
123K254
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | International Relations (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | 123K254 |
Early Pub Date | January 31, 2024 |
Publication Date | June 13, 2024 |
Submission Date | December 1, 2023 |
Acceptance Date | January 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 1 |
The published articles in TJMES are licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License