Günümüz dünyasında, küreselleşme ile birlikte kentlerin ülkeleri adına önemi artmıştır. Kentlerin, pazarlama adına yaptığı çalışmaların çağımızda sürekli ve stratejik bir şekilde yapılması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Filmlerin içeriğinde bağlı olarak farklı imajlarla ele alınan kent, çağımızda sinemanın pazarlama ve algıyı yönetme yeteneğinden yararlanmaktadır. Kentlerin sinemada kendilerini sanatsal temalar aracılığıyla görünür kılmaları, filmlerde kentlerin çeşitli sanatsal elemanlarla özdeşleşmesine neden olmuştur. Sinema filmlerinde kentin göstergesi haline gelmiş olan sanat eserleri, sinemada yapılan çeşitli ‘mit’ yüklemeleri aracılığıyla önemli bir pazarlama elemanı haline gelmiştir. Bu bağlamda, sinema filmlerinde kullanılan sanatsal içerikli görsel göstergelerin kent pazarlaması adına nasıl kullanıldığı ve sanat eserlerine kentleri pazarlayabilmek adına ne tip ‘mit’ yüklemeleri yapıldığı görsel göstergeler aracılığıyla incelenecektir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 14, 2016 |
Submission Date | April 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 3 |