Bu çalışmanın amacı; interaktif infografiklerin öğretim faaliyetleri kapsamında kullanımının öğrenci
akademik başarısı, derse karşı tutumu ve motivasyonu üzerindeki etkisini incelemektir. Bu bağlamda
araştırmanın yöntemi ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen olarak belirlenmiştir. Araştırmanın
çalışma grubu 2016-2017 öğretim yılı İstanbul, Maltepe ilçesindeki Feyzullah Turgay Ciner Ortaokulu
iki 5. sınıf şubesinde öğrenim gören 20 deney ve 20 kontrol olmak üzere belirlenmiş toplam 40
öğrenciden oluşmaktadır. Şubelerin ve öğrencilerin seçiminde yansız atama yöntemi esas alınmıştır.
Çalışma için 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinin “Bölgemizi Tanıyalım” ünitesi ile ilgili ders amaç ve
kazanımlarına uygun olarak altı adet interaktif infografik tasarlanmıştır. Öğretim, deney grubuna
tasarlanan bu interaktif infografikler aracılığıyla gerçekleştirilirken, kontrol grubuna ise aynı konunun
öğretiminde geleneksel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Bölgemizi
Tanıyalım” konusuna yönelik geliştirilen 20 soruluk başarı testi, motivasyon ölçeği ve Sosyal Bilgiler
dersi tutum ölçeğinden faydalanılmıştır. Veri toplama araçları, uygulamanın başında gruplara ön test
ve uygulama sonrasında ise son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonunda interaktif infografiklerin,
geleneksel öğrenme yönteminin kullanıldığı ortamlara göre derse karşı başarı tutum ve motivasyonu
artırmada daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2019 |
Submission Date | February 9, 2019 |
Acceptance Date | June 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 3 |